پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۷۲۷
جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳

فکرشهر: امام جمعه دلوار ‏با اشاره به اجتماع عظیم اربعین حسینی اظهار داشت: حماسه ده‌ها میلیونی اربعین نمایش عظیمی از قدرت جهان اسلام و تشیع است و بستری مناسب برای معرفی تفکر شیعه و اهداف سید الشهداء به جهانیان است.

وی اضافه کرد: اجتماع اربعین حسینی موهبت و لطف الهی است که خداوند اراده فرموده تا نشان دهد که کشتی نجات امام حسین(ع) با سرعت بیشتری به‌سوی ساحل نجات حرکت می‌کند. راهپیمایی اربعین، وحدت بخش جوامع مسلمین و تقویت روح همدلی و اخوت اسلامی به‌ ویژه بین مردم عراق و ایران است.

به زارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام علی زاهددوست در خطبه های نماز جمعه، با بیان اینکه یکی از برکات اجتماع اربعین ایجاد همدلی میان ملت‌ها حول محور سیدالشهداست، افزود: وقتی مردمی با گردآمدن حول محبت امام حسین(ع) می‌توانند چنین عظمتی را بیافرینند و چنین اجتماع بزرگ چندین میلیونی بصورت کاملا خودجوش و مردمی خلق کنند قطعا این اجتماع عظیم منشا وحدت و برادری بین امت اسلام خواهد شد و البته در سایه این وحدت امت اسلامی می توانند به اهداف بالا و والای خود دست یابند.

وی بیان کرد: این حماسه بی نظیر و عظیم و وحدت امت اسلام آن هم با محوریت شیعه مورد غضب دشمنان و خار چشم استکبار جهانی است برای همین هم از ماه‌ها قبل با جنگ روانی و رسانه بیخیال خود به دنبال کم رنگ کردن این حضور و حماسه عظیم بودند که همه محاسبات آنان خام و بی اساس بود.

زاهددوست بیان کرد: مردم مومن و محبان اهل بیت عصمت و طهارت با وجود تنگناهای اقتصادی و مشکلات و گرانی‌ها اما ذره‌ای از محبت و ارادتشات به سیدالشهداء (ع) کاسته نخواهد شد و به فضل الهی و در سایه الطاف و عنایت خود سیدالشهدا علیه السلام اربعین امسال حماسی‌تر و باشکوه‌تر از سال‌های قبل با حضور ده‌ها میلیونی عاشقان ابی عبدالله(ع)برگزار خواهد شد.

وی با قدردانی از مشارکت و همکاری مردم شهر و بخش دلوار در برپایی موکب سیدالشهداء فرزندان شهید رئیسعلی دلواری و خادمان موکب و همه کسانی که در برپایی این مکان مقدس همکاری و مشارکت کرده‌اند گفت: این موکب که به صورت کاملا خودجوش و مردمی برپا شده و خادمان آن نمایندگان شایسته ای برای استان بوشهر و بخش دلوار جهت خدمتگذاری به زائران اربعین سیدالشهدا خواهند بود.

امام جمعه دلوار با اشاره به طولانی شدن مدت زمان سرپرستی در فرمانداری خاطرنشان کرد: طولانی شدن مدت زمان سرپرستی فرمانداری در شهرستان تنگستان به صلاح مردم و دولت نیست چرا که به صورت طبیعی سرپرست، اختیارات فرماندار را ندارد و ممکن است سبب پایمال شدن حقی از مردم شود و جلوی رشد و پیشرفت شهرستان را بگیرد.

وی اظهار داشت: شهرستان تنگستان مهمترین و استراتژیک ترین شهرستان استان بوشهر است و نباید روزگارش به جایی برسد که حدود یکسال به صورت بلاتکلیف فقط با سرپرست اداره شود.

زاهددوست تصریح کرد: سوال بنده این است که در میان این همه افراد متعهد و مدیر در بدنه وزارت کشور آیا بعد از حدود یکسال گزینه ای شایسته برای تصدی فرمانداری در شهرستان تنگستان پیدا نشده است؟ چرا وضعیت فرمانداری تنگستان تعیین تکلیف نشده است؛ مردم عدم انتصاب فرماندار و بلاتکلیف ماندن شهرستان را بی توجهی دولت به مشکلات و گرفتاری های خودشان تلقی میکنند، لذا مسئولین امر باید پاسخگوی این موضوع باشند.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب راه ساحلی و این سازی مسیر بوشهر به دیر، تصریح کرد: لازم می دانم از تریبون مقدس نماز جمعه باز گو کننده مطالبه به حق  مردم شریف منطقه و ناله‌های جانسوز مادران داغدار این دیار باشم، البته اگر گوشی شنوایی وجود داشته باشد.

امام جمعه دلوار افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی مردم بخش ما تکمیل پروژه راه بوشهر به دیر  بوده که در طول این مدت جان شیرین  تعدادی از عزیزان ما را گرفته، خانواده های بسیاری را داغدار کرده وخسارت های جبران ناپذیری را به مردم ما وارده کرده است.

وی گفت: متاسفانه این راه به دلیل کم عرض بودن و فاقد استانداردهای لازم همواره پرخطر و به تعبیری به قتلگاهی برای مردم تبدیل شده و ما بارها و بارها شاهد به حوادث تلخ و جبران ناپذیر جلوی چشمان خود هستیم، اما مسئولان امر توجه لازم را ندارند.

زاهددوست اظهار داشت: البته مدیرکل راهداری توجه و پیگیری لازم را دارند اما این پروژه نیازمند توجه و اعتبارات ملی است که امیدوارم با پیگیری استاندار، نماینده مردم منطقه در مجلس و مسئولان دست اندرکار و تزریق اعتبارات در زمان مناسب اهتمام ویژه اعمال کنند تا این مشکل اساسی و دغدغه عمومی مردم منطقه مرتفع شود و زمینه استفاده از راه ایمن و بی خطر برای مردم عزیز ما فراهم شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر