جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۷۳۹
جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱

فکرشهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره اینکه شهرستان دیر نقش مهمی در صادرات به کشور قطر دارد گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده آذر ماه امسال نمایشگاه محصولات کشاورزی ایران و کشور قطر در شهرستان دیر برپا می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، محمدتقی منوچهری صبح امروز در نشست بررسی مشکلات کشاورزان شهرستان دیر با بیان اینکه این شهرستان قطب تولید محصولات صیفی و سبزی‌جات استان بوشهر است اظهار داشت: از 11 هزار و 500 هکتار اراضی گوجه‌فرنگی خارج از فصل استان بوشهر 4 هزار و 500 هکتار آن مربوط به شهرستان دیر است که این خود جایگاه این شهرستان در تولید محصولات سبزی و صیفی‌جات در خارج از فصل را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به خسارت وارد شده به مزارع استان بوشهر به سبب وقوع سیلاب در سال‌های 95 و 96 افزود: 5 شهرستان استان بوشهر به سبب وقوع سیلاب در دو سال گذشته متحمل خساراتی شدند که در وزارت کشور و جهاد کشاورزی به عنوان شهرستان‌های خسارت دیده برای دریافت خسارت و تسهیلات بانکی معرفی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه بیشترین خسارت به شهرستان‌های جنوبی استان وارد شد افزود: شهرستانهای جنوبی استان بوشهر به‌عنوان  مناطق  کشاورزی خسارت دیده از سیل و طوفان در دو سال گذشته شناخته  و معرفی شده  است.

منوچهری با اشاره به جبران خسارت وارد شده به مزارع کشاورزی شهرستان دیر افزود: در این زمینه 7 میلیارد و 400 میلیون ریال برای جبران خسارت به مزارع شهرستان دیر اختصاص یافته است.

وی بیان کرد:بخاطر اینکه مبلغ یاد شده برای توزیع بین 900 کشاورز خسارت دیده شهرستان دیر کفاف نمی‌کرد این اعتبار برای مرمت و بازسازی جاده‌های بین مزارع احتصاص داده شد که همه کشاورزان از آن استفاده کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از برپایی نمایشگاه  محصولات کشاورزی ایران و قطر خبرداد و تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده آذر ماه امسال نمایشگاه محصولات کشاورزی ایران و کشور قطر در شهرستان دیر برپا می‌شود.

منوچهری با بیان اینکه شهرستان دیر نقش مهمی در صادرات به کشور قطر دارد گفت: برپایی نمایشگاه محصولات کشاورزی ایران و کشور قطر در شهرستان دیر سبب توسعه و رونق بخش کشاورزی و بهبود معیشت مردم می‌شود.

در این نشست کشاورزان شهرستان دیر بابیان مشکلات کشاورزی منطقه خواستار تعیین قیمت مناسب برای فروش گوجه فرنگی و زمینه سازی صادرات این محصول به قطر شدند.

کشاورزان همچنین با اشاره به بروز سیلاب در سال‌های 95 و 96 در شهرستان دیر و تخریب مزارع کشاورزی خواستار پرداخت  تسهیلات اعتباری و کمک بلاعوض برای مرمت‌ و‌ بهسازی جاده بین مزارع  شدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر