سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مسئول واحد جوانان شبکه بهداشت گناوه:
کد خبر: ۴۸۸۰۴
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۰

فکرشهر: مسئول واحد مدارس، جوانان و نوجوانان شبکه بهداشت گناوه گفت: بیش از ۱۲ هزار جوان گناوه‌ای در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان تحت مراقبت سلامت قرار گرفته‌اند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، کبری دانیال‌پور اظهار داشت: از ابتدای شروع طرح تحول نظام سلامت تاکنون جهت ۱۹ هزار و ۸۳۶ نفر جوان (۱۸-۲۹ سال) در شهرستان پرونده سلامت الکترونیک تشکیل شده که از این تعداد ۱۲ هزار و ۶۸۹ نفر تحت مراقبت مستقیم قرار گرفته اند.

وی افزود: مراقبت های مربوط به این گروه سنی شامل مراقبت از نظر وضعیت توده بدنی، ارزیابی از نظر خطر ابتلاء به فشار خون، مراقبت از نظر بیماری‌های ریوی غیر واگیر، مراقبت از نظر وضعیت دهان و دندان، ارزیابی بیماری‌های منتقله از راه جنسی، ارزیابی سلامت روان، مراقبت از نظر سلامت اجتماعی، مشاوره باروری سالم و فرزندآوری، غربالگری اولیه درگیری با مصرف دخانیات، مواد و الکل و... است که توسط مراقبین سلامت انجام می‌گیرد.

دانیال‌پور ادامه داد: برای انجام مراقبت‌های حوزه سلامت درگروه سنی جوان در شهرستان گناوه برنامه های مدونی انجام شده است که در این راستا شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه با همکاری دانشگاه پیام نور مراقبت های جمعی از دانشجویان جدید الورود این دانشگاه را  در مهر ۹۷  انجام داده است. 

وی گفت: مراقبت دانشجویان توسط مراقبین سلامت، انجام و پرونده الکترونیک تشکیل شده و موارد نیازمند ارجاع  به کارشناس روان و تغذیه ارجاع و مشاوره های لازم انجام شده است.

دانیال پور افزود: همچنین برای پیشگیری از کمبود ویتامین D این مکمل توزیع و در خصوص مزایای استفاده از مگادوز ویتامین D  و نحوه استفاده آموزش های لازم داده شد.

مسئول واحد مدارس، جوانان و نوجوانان شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه تصریح کرد: جوانی یکی از مراحل مهم رشد است و طبق تعریف به گروه سنی ۱۸-۲۹ سال اطلاق می شود که با توجه به جوان بودن ساختار جمعیتی کشورمان که حدود ۲۴ درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است و نیز روند روبه رشد عوامل خطر محیطی تهدید کننده ، سلامت این قشر مهم از جامعه الزامی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر