پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر:
فکرشهر - غلامرضا دست یافته: در سالیان گذشته متصدیان واحدهای سوپرمواد غذایی ها و لبنیات در بخش توزیع اقلام مورد نیاز مردم اعم از خوراکی و مواد شوینده با توجه به رقابت حاکم  در آن زمان  به عنوان صنوفی بوده اند که رکود و کسادی در آن ها معنایی نداشت ولی...
کد خبر: ۴۸۸۸۴
سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴

فکرشهر - غلامرضا دست یافته: در سالیان گذشته متصدیان واحدهای سوپرمواد غذایی ها و لبنیات در بخش توزیع اقلام مورد نیاز مردم اعم از خوراکی و مواد شوینده با توجه به رقابت حاکم  در آن زمان  به عنوان صنوفی بوده اند که رکود و کسادی در آن ها معنایی نداشت ولی حالا با توجه به شرایط فعلی براقتصاد و بازار کشور، گرانی کالا و محصولات، افزایش و رشد فروشگاهای زنجیره ای و بزرگ در محل های پرتردد شهر و دادن مجوزهای بدون کارشناسی به آن ها به جهت افتتاح چندین شعبه در شهرستان دشتستان، باعث نابودی سوپرمواد غذایی های خرد شده اند.

متصدیان واحدهای صنفی خرد که دارای شغلی شرافتمند و سخت کوش هستند، دیگر توان مواجهه و رقابت با رقبای قدرتمندی که به جهت تعداد شعبات بالای خود و عقد قراداد با واحدهای تولیدی، حجم انبوهی از کالاها را خرید و با عرضه محصولات با تخفیف های 40 الی 60 درصد در قفس های رنگارنگ در دید مشتریان عرضه می دارند را ندارند.

 مصرف کنندگان نیز با تصور ارزان بودن محصولات روانه این فروشگاها می شوند و غافل از مضرات حضور در این فروشگاه که با توجه به دسترسی به تمامی اجناس، ممکن است بیش از اندازه به خرید کالاهای غیر اساسی اقدام نمایند که این موضوع  در شرایط فعلی و با توجه به شرایط اقتصادی برای مردم مناسب نیست و مشتریان باید این واقعیت را باید بدانند هیچ کالای 100 درصد سودی وجود ندارد که بتوان 40 الی 60 درصد تخفیف در آن لحاظ کرد.

یکی از مزایای خرید از واحدهای صنفی خرد این است که متصدیان به مشتریان خوش حساب خود اقدام به عرضه کالا و به صورت امانی (قرضی) می نمایند که این یکی از مزیت های واحدهای خرد نسبت به فروشگاه های بزرگ می باشد که هیچ یک از فروشگاهای زنجیره ای و بزرگ این مزیت را دارا نمی باشند.

نباید از حق و حقوق این صنوف زحمتکش  به سادگی گذشت. صنوفی که با فعالیتشان از ساعت 4 صبح تا پاسی از شب امنیت محلات را تامین می کنند و با افزایش بی رویه تعرفه برق و با برپایی بازارهای فصلی در شهرها و بخش های تابعه و همچنین مجوز فعالیت به جهت افزایش تعداد شعبات به فروشگاه های زنجیره ای، ادوار گذشته در شهرستان دشتستان  باعث نابودی و تعطیلی  واحدهای صنفی  خرد شده اند و این امر تبعات اقتصادی بدی برای این قشر زحمتکش خواهد گذاشت.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر