پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر - اسماء بوستانی: بعد از اجرای طرح هدفمندی یارنه ها و افزایش قیمت ها، نان جز اقلامی بود که کمترین تغییرات را داشته به طوری که از چهار سال پیش تاکنون قیمت نان ثابت بوده و تغییری نکرده است، اما دولت در آبان ماه ۹۷ تصمیم گرفت که قیمت نان در کشور افزایش پیدا کند، بر همین اساس نرخ های جدید انواع نان در سراسر کشور اعلام شده است. قیمت های جدید در شهرستان بوشهر به این صورت است که نان بربری از ۱۰۰۰ به ۱۱۰۰ و هر قرص نان سنگک از ۱۲۰۰ به ۱۳۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است اما این نرخ برای کل استان بوشهر نیست و در شهرستان های مختلف قیمت ها کمی متفاوت است. رییس اتحادیه صنف نانوایان شهرستان دشتستان به فکرشهر گفت: قیمت نان لواش در استان بوشهر نسبت به بقیه استان ها افزایش کمتری داشته است.
کد خبر: ۴۹۱۲۵
سه‌شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹

فکرشهر - اسماء بوستانی: بعد از اجرای طرح هدفمندی یارنه ها و افزایش قیمت ها، نان جز اقلامی بود که کمترین تغییرات را داشته به طوری که از چهار سال پیش تاکنون قیمت نان ثابت بوده و تغییری نکرده است؛ اما دولت در آبان ماه ۹۷  تصمیم  گرفت که قیمت نان در کشور افزایش پیدا کند. بر همین اساس نرخ های جدید انواع نان در سراسر کشور اعلام شده است. قیمت های جدید در شهرستان بوشهر به این صورت است  که نان بربری از ۱۰۰۰ به ۱۱۰۰ و هر قرص نان سنگک از ۱۲۰۰ به ۱۳۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است اما این نرخ برای کل استان بوشهر نیست و در شهرستان های مختلف قیمت ها کمی متفاوت است. رییس اتحادیه صنف نانوایان شهرستان دشتستان  به فکرشهر گفت:  قیمت نان لواش در استان بوشهر نسبت به بقیه استان ها افزایش کمتری داشته است.

به گزارش فکرشهر، غلامشاه مسیح گل با بیان اینکه قیمت های جدید نان لواش در استان فارس ۲۵۰، بندرعباس ۲۴۰ و در خوزستان۲۸۰ تومان است اعلام شده است اظهار داشت: در استان بوشهر نیز قیمت نان از ۱۶۵ به ۲۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه نرخ جدید نان لواش از طریق استانداری و فرمانداری های سراسر استان مصوب شده است افزود: نرخ نان سنگک، تنوری، بربری و .... در دشتستان نیز در روزهای آتی اعلام خواهد شد.

مسیح گل درباره طرح استفاده نانوایی ها از کیسه های پارچه ای  و حذف پلاستیک در نانوایی ها نیز به فکرشهر گفت: درخواست مردم برای استفاده از کیسه های پلاستیکی بیشتر از  کیسه های پارچه ای است؛ استفاده از کیسه های پارچه ای فرهنگی است که باید  در بین خود مردم نهادینه شود که از کیسه های پلاستیکی استفاده نکنند.

وی درباره برخورد با نانوایی هایی که کیسه پلاستیکی ارائه می دهند نیز گفت: تاکنون مسوولین از ما درخواست برخورد با نانوایی ها در خصوص  فروش کیسه های پلاستیکی نداشته اند.

مسیح گل از سفارش کیسه های زیپ دار پارچه ای برای ۲۰ نانوایی سطح شهر خبر داد و اظهار داشت: هزینه هر کسیه پارچه ای ۴۵۰۰ تومان است که شهروندان کمتر از این کیسه ها خریداری و استفاده می کنند؛ در حال حاضر کیسه های پارچه ای را در اختیار ۲۰ نانوایی سطح شهر قرار می دهیم و در آینده این کیسه ها در اختیار تمام نانوایی ها قرار خواهد گرفت.

نظرات بینندگان
شهروند
|
-
|
سه‌شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
چرا حرفی از کاهش وزن نان بیان نشده ؟! افزایش قیمت مستلزم بهبود کیفیت هست نه کاهش پنج گرمی وزن نان
برازجان
|
-
|
چهارشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۳
دقیقا مثل هزینه پلاستیک که بابت نان در نانوایی ها میگیرند به ازای هر دونه پلاستیک سی چهل تومنی یک قرص نان ۲۰۰تومنی از کل نان کم میکنند....چیزی به نام بازرسی و نظارت وجود ندارد همه ش فقط در تلویزیون هست!! اتحادیه ناتواها خواب..تعذیرات خواب....فقط مردم روز به روز وضعیت شون بدار میشه....اگه قضیه ای ک میفرمایید حقیقت کامل داشته باشد باید در اتحادیه نانوایی ها رو تخته کرد....از کدوم ناعدالتی ها فریاد بزنیم
aii
|
-
|
چهارشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
 سلام . نانوایی نان سنگک خیابان حسینیه اعظم قیمت هر قرص نان سنگک معمولی 1200 و سبوس دار1500 و سبوس و کنجد دار را 2000 تومان عرضه می دارد . و این از ماهها قبل اعمال می کرده است.

اما نکته قابل تامل تفاوت یک نان سبوس دار با نان معمولی است که 300 تومان تفاوت دارد.این در صورتی است که برای هر نان تقریبا 10 گرم سبوس اضافه میکند ویک کیلو سبوس 1000 تومان است بعبارتی بایک کیلو سبوس 100 قرص نان می پزد و می فروشد، یعنی 100تا 300 تومان می شود 30000 تومان. و یک کیلو سبوس را 1000 تومان میخرد و 29000 تومان فقط و فقط روی سبوس سود میکند، و همچنین سود کنجد نیز همین روال است.این در حالی است که پول سبوس برای هر نان 10 تومان است.
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر