جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نخستین بار نیست که ضرب و شتم دانش آموزان در استان بوشهر خبرساز می شود و این بار نیز، تنبیه یا همان ضرب و شتم سه دانش آموز توسط معلم با خط کش در شهرستان جم، رسانه ای شده است...
کد خبر: ۴۹۲۵۵
شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۰

فکرشهر: نخستین بار نیست که ضرب و شتم دانش آموزان در استان بوشهر خبرساز می شود و این بار نیز، تنبیه یا همان ضرب و شتم سه دانش آموز توسط معلم با خط کش در شهرستان جم، رسانه ای شده است.

این اتفاق، روز چهارشنبه ـ 9 آبان ماه ـ در یکی از مدارس ابتدایی روستای بهرباغ شهرستان جم رخ داده که در آن، معلم مدرسه، دانش آموزان را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده است.

 به گزارش فکرشهر، در حالی که بر اساس آن چه در تصاویر منتشر شده، آسیب ضربات روی چند نقطه از بدن مضروب به وضوح پیداست و در ابتدا گفته می شد این اقدام با استفاده از کابل و روی سه نفر از دانش آموزان بوده و والدین دانش آموزان نیز شاکی هستند، رییس آموزش و پرورش جم، موضوع را رد کرده و گفته که تنبیه با استفاده از خط کش روی یکی از دانش آموزان بوده و والدین دانش آموز مذکور نیز شکایتی ندارند، هر چند پرونده معلمی که دانش آموزش را تنبیه کرده به مراجع ذیصلاح فرستاده می شود.

خلیل نیکخواه در توضیحات خود افزود: پس از انتشار خبر، مدیر آموزش و پرورش، اعضای انجمن اولیا ومربیان، مدیر آموزشگاه و معلم نامبرده در منزل والدین دانش آموز حضور یافتند و از وی دلجویی کردند. 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جم با ابراز تاسف از اتفاق به وجود آمده بیان کرد: با بررسی‌های صورت گرفته، معلم این دانش آموز را با خط کش تنبیه کرده است و با وجود این که اولیای دانش آموز هیچ گونه شکایتی در این زمینه ندارند پرونده معلم خاطی به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.

نیکخواه با تاکید برممنوعیت تنبیه بدنی دانش آموزان، گفت: بار‌ها در جلسات، به صورت شفاهی وهمچنین در بخشنامه‌های مختلف این موضوع به اطلاع همکاران رسانده شده است که تنبیه بدنی خط قرمز آموزش وپرورش محسوب می‌شود و در صورت بروز چنین اتفاقاتی با افراد خاطی مطابق مقررات انضباطی برخورد خواهد شد. 

وی در پایان از رسانه‌هایی که با انعکاس نقد‌ها و آسیب‌ها به بهبود امور آموزشی وپرورشی یاری می‌رسانند، قدردانی کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر