چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نماز جمعه مطرح شد:
فکرشهر: امام جمعه برازجان گفت: ثبت روز تاریخی پیاده روی ولایت که در روز شهادت امام هشتم و به عنوان بزرگ ترین پیاده روی جنوب کشور نامیده می شود، باید توسط مسوئولین مربوطه پیگیری و برای سال های آینده در تقویم ثبت شود...
کد خبر: ۴۹۴۳۶
جمعه ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷

فکرشهر: امام جمعه برازجان گفت: ثبت روز تاریخی پیاده روی ولایت که در روز شهادت امام هشتم و به عنوان بزرگ ترین پیاده روی جنوب کشور نامیده می شود، باید توسط مسوئولین مربوطه پیگیری و برای سال های آینده در تقویم ثبت شود.

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام حسن مصلح ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر برازجان اظهار داشت: پیاده روی ولایت در سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) جلوه ای از پیاده روی اربعین است که هر ساله با حضور با شکوه مردم شهرستان دشتستان برگزار می شود و جلوه ای از شکوه، عظمت، همبستگی، وحدت و جلوه زیبایی از ولایتمداری مردم شهرستان دشتستان است.

وی افزود: پیاده روی ولایت یک حرکت خودجوش و مردمی است که بدون دخالت و تبلیغ نهادهای دولتی شکل گرفته و به صورت مردمی مدیریت و حمایت می شود .

به نوشته فارس، امام جمعه برازجان  تصریح کرد: ثبت این روز تاریخی و ماندگار که به عنوان بزرگترین پیاده روی جنوب کشور نامیده می شود،  باید توسط مسوولین مربوطه پیگیری و برای سال های آینده در تقویم ثبت شود.

خطیب جمعه برازجان تاکید کرد :تعریض و تفکیک مسیر پیاده روی از مسیر وسایل نقلیه، زیرسازی و جانمایی برای موکب ها در طول مسیر، شماره گذاری عمودهای مسیر۱۷کیلومتری جاده از برازجان تا امام زاده ابراهیم (ع) و تامین امکانات اولیه و ضروری مورد نیاز در طول مسیر از قبیل آب، برق و رفع مشکل آنتن دهی تلفن همراه از جمله اقداماتی است که سال آینده باید تامین شود.

حجت الاسلام مصلح با بیان اینکه ۲۴آبان مصادف با روز رحلت فیلسوف، عارف، فقیه و مفسربزرگ قرآن مرحوم علامه طباطبایی است، ابراز داشت : مرحوم علامه طباطبایی عمر خود را وقف اسلام کرد و در زمینه های مختلف به اسلام و مسلمانان خدمت کرد .

وی افزود: از جمله تالیفات وی در موضوعات مهم مبتلا به جامعه اسلامی از جمله فلسفه  عرفان، کلام ، تفسیر حدیث ، علوم قرآن بوده و تربیت شاگردانی برجسته در حوزه فلسفه و عرفان همانند علمای مبارزه و ارکان نظام جمهوری اسلامی از شاگردان مشترک امام و علامه طباطبایی بوده است.

نظرات بینندگان
پیاده روی ولایت یا ماراتن موتورسیکلت ها و موتور سواران
|
-
|
شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۶
پ پیاده روی ولایت یا ماراتن موتورسیکلت ها و موتور سواران
به امیذ یک پیاده روی آرام و بدون مزاحمت موتورسیکلت ها و ماشین های پر سر و صدا و دود ، از خانه خارج شدم .
گفته بودند:
« .... از ساعت ۲ بامداد پنج شنبه، به جز خودروهای امنیتی و امدادی هیچ خودروی شخصی اجازه تردد از محله والفجر برازجان تا روستای نی نیزک را نخواهد داشت و صرفا وسائط نقلیه عمومی در این مسیر رفت و آمد خواهند کرد. » ؛
و اینکه :
« ۳۰ دستگاه اتوبوس، ۷۰ دستگاه مینی بوس و ۱۰۰ دستگاه تاکسی، از بامداد روز پنج شنبه فعالیت انتقال زائرین از میدان کشاورز تا جلو تحقیقات کشاورزی را انجام خواهند داد. »
از همان ابتدای شروع به پیاده روی خودم خودم از میدان کشاورز و پل والفجر و مواچه شدن با هجوم نسبتا انبوه موتور سیکلت ها در دو طرف جاده به سوی ننیزک و سر و صدای گوشخراش و آزار دهنده آنها در کنار و میان جمعیت پیاده، و دود و گاز پر حجم و خفه کننده شان که هوا را پر و بسیار ناسالم کرده و نفس کشیدن را مشکل ، و با مشاهد بی نظمی، از نیمه راه برگشتم که با تاکسی بروم، اما تاکسی حدود صد متر جلوتر همه را ( و پیر زن و دختر جوان مسافر ) را به بهانه اینکه اجازه ندارد پیش تر برود، پیاده ساخت و من بدلیل آلودگی شدید صوتی و هوا در برابر چشم ، و احتمال خطر برخورد و تصادم و أسیب دیدن در مسیر پیاده روی از جانب آنها (همانطور که سال قبل شاهد یک مورد از این نوع بودم ) و دیدن راکب موتوری که یکدستی رانندگی میکرد و با دست دیگر دوچرخه ای را که بر ترک حمل میکرد از پشت با دست دیگر گرفته بود ، احساس نا امنی و اضطراب و استرس کردم و احساس خفگی ناشی از آلوده شدن هوا از دود ، منصرف شدم و به خانه بر گشتم! ( البته بر خورد نا خوشایند و دور از انتظار انتقاد ناپذیران هم مزید بر علت شد! )
ن « نظر به فرارسیدن ایام سوگواری هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام رضا(ع) و حرکت خودجوش پیاده روی به مناسبت شهادت آن امام همام در مسیر جاده امامزاده ابراهیم (ع) و حضور گسترده عاشقان و دلباختگان امام رئوف، بمنظور تسهیل در برگزاری هر چه با شکوه تر این مراسم ، محدودیت های ترافیکی اعمال خواهد شد.

این محدودیتها از ساعت ۰۳۰۰ بامداد ۹۷/۰۸/۱۷ تا ساعت ۱۵۰۰ مورخه ۹۷/۰۸/۱۷ از میدان کشاورز برازجان(پل والفجر) تا میدان روستای بنداروز و از میدان روستای بنداروز تا امامزاده ابراهیم (ع) در هر دو مسیر رفت و برگشت اعمال میگردد.

تردد کلیه وسائط نقلیه اعم از سبک، سنگین، تاکسی، موتورسیکلت و ... ممنوع بوده و مسیر تنها برای زائران و اتوبوس های شهرداری قابل استفاده می باشد.

بدیهی است با هر گونه تخلف برخورد و اعمال قانون خواهد شد. ». د
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر