پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۹۵۸۲
سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۰

فکرشهر:  معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: آموزش و پرورش در بحث مالی نیاز به همکاری و همراهی دارد.

به گزارش فکرشهر از مهر، غلامرضا طراوت صبح امروز ظهر سه‌شنبه در نشست با مجموعه آموزش و پرورش منطقه خارگ اظهار داشت: اعتبارات مربوط به تجهیزات و تعمیرات مدارس، فضاهای آموزشی و اداری در سال جاری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال بوده است.

طراوت ادامه داد: آموزش ‌و پرورش استان در دوره‌های زمانی مختلف بر اساس اسناد بالادستی برنامه‌های خاصی دارد که باید  در راستای برنامه‌های توسعه‌ای  باشد.

وی تصریح کرد: فعالیت این حوزه، پشتیبانی از حوزه های آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی است تا حوزه های مرتبط با دانش آموزان  دغدغه ای جز فعالیت آموزشی و پرورشی خود نداشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به دستاوردهای اخیر این معاونت اظهار داشت: منابع درآمدی استان ساماندهی شده است و پیگیر جذب حداکثری مطالبات آموزش و پرورش استان از شهرداری‌ها خواهیم بود.

این مقام مسئول اضافه کرد: موفقیت آموزش و پرورش حاصل اهتمام، همدلی، همراهی و تلاش همه فرهنگیان استان، مسئولین و مردم بوده است که همراه با این نهاد قدم برداشتند.

طراوت با بیان اینکه آموزش و پرورش در بحث مالی نیاز به همکاری و همراهی دارد ابراز داشت: برای استفاده از پتانسیل های لازم در جهت جذب اعتبارات استانی نیاز به همراهی مردم و خیرین نیز است.

وی خواستار همکاری همه‌ دستگاه‌ها و نهادهای این جزیره به ویژه مجموعه نفت شد و اضافه کرد: در نشست با بخشدار خارگ نسبت به بر طرف کردن محدودیت هایی همچون ایاب و ذهاب فرهنگیان قول‌های مساعدی گرفته شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: شورای آموزش و پرورش برای ما یک امتیاز بالقوه است و ما باید در راستای کیفیت بخشی به نظام آموزش و پرورش نهایت استفاده را از این شورا داشته باشیم.

وی با تأکید بر عزم جدی و تلاش مضاعف برای اجرای برنامه ها گفت: شورای آموزش و پرورش باید زمینه ساز ایجاد تحول شود.

هوشمندسازی مدارس

رییس اداره آموزش و پرورش خارگ نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این اداره در حوزه پشتیبانی و مالی گفت: هوشمندسازی مدارس منطقه به میزان ۸۵ درصد تحقق یافته است و دستگاه های تکثیر نیز بعد از تعمیر در اختیار مدارس قرار گرفته است.

در سال تحصیلی جاری هوشمندسازی مدارس با همکاری کارشناس اداره کل به میزان ۸۵ درصد تحقق یافته و دستگاه‌های تکثیر (کُپی) مدارس نیز با مبلغی بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال تعمیر و در اختیار مدارس شده است.

رضا برمک در ادامه بیان کرد: سرویس مدارس دوره ابتدایی و دوره متوسطه اول دخترانه منطقه با هماهنگی پایانه‌های نفتی خارگ به صورت کاملا رایگان انجام می‌گیرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش خارگ یادآور شد: مجردسراهای برادران و خواهران با اعتباری بالغ بر هزار و ۱۰۰ میلیون ریال با همکاری شرکت پایانه‌های نفتی خارگ برای رفاه همکاران فرهنگی تعمیر و تجهیز شده است و در اختیار آنها قرار گرفته است.

وی در پایان ضمن تشکر از حضور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان و همچنین تقدیر از تعامل و تفاهم همه ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی در منطقه با اداره آموزش و پرورش منطقه خارگ نسبت به توسعه آموزشی و پرورشی فرزندان این منطقه خواستار رفع مشکلات همکاران فرهنگی در خصوص تردد و دیگرامکانات رفاهی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر