جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی« فکرشهر»/ استاندار بوشهر در افتتاح نخستین نمایشگاه بین المللی خرما:
فکرشهر - اسماء بوستانی: استاندار بوشهر در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی بین المللی خرما گفت: واقعا امروزه یکی از مشکلات کشور ما نظام اداری جمهوری اسلامی است، ساختار نظام جمهورس اسلامی ایران نیاز به بازنگری دارد چرا که با یک ساختار نا کارآمد به جایی نخواهیم رسید.
کد خبر: ۴۹۵۸۶
سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱

فکرشهر - اسماء بوستانی: استاندار بوشهر در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی بین المللی خرما گفت:  واقعا امروزه یکی از مشکلات کشور ما نظام اداری جمهوری اسلامی است، این ساختار نیاز به بازنگری دارد چرا که با یک ساختار نا کارآمد به جایی نخواهیم رسید.

به گزارش فکرشهر، عبدالکریم گراوند با بیان اینکه توسعه کشور زمانی محقق می شود که اختیارات را به مناطق بدهند و حاکم معنا داشته باشد، ادامه داد: اگر در این نظام تجدید نظر نشود توفیقات مد نظر را کسب نخواهیم کرد.

گراوند با اعلام اینکه استان ها نباید چسپیده به مدیران کشوری باشند که آیا آن ها می توانند یا نمی توانند، وقت دارند یا ندارند که پاسخگو باشند، افزود: استان ها باید اختیار داشته باشند، در غیر این صورت نمی شود کشورداری کرد.

استاندار بوشهر از اعلام خود به مقامات کشوری در خصوص دادن اختیارات به استان های مرزی خبر داد و افزود: لازمه راه رفتن پاهای بسته نیست، با پاهایی که به وسیله زنجیر بسته شده است، نمی توان کار کرد.

وی با اعلام اینکه لازمه توسعه و پیشرفت حل مشکلات در حوزه آسیب های اجتماعی، رونق اقتصادی و رونق استان ها در گرو تحویل اختیار به مناطق است ولاغیر، ادامه داد: این نمایشگاه ها باید در نقاط مختلف کشور برگزار شود و محصولات با کیفیت به تمامی شهرهای کشور معرفی شود، تولیدات و صادرات نیز باید با برنامه ریزی های خاص خود صورت گیرد.

عبدالکریم گراوند با ابراز امیدواری برای وارد کردن محصولات با کیفیت با بسته بندی های جذاب و بازار پسند به بازار دنیا، اظهار داشت: در استان بوشهر، اگر عسلویه که ظرفیت ملی است کنار گذاشته شود دو ظرفیت مهم دیگر در این استان وجود دارد که یکی از آن ها دریا است و دیگری خرما.

گراوند از تولید سالانه 150 هزار تن خرما  از 6 میلیون اصل نخل در استان بوشهر خبر داد وادامه داد: با این ظرفیت امروز به جای اولین نمایشگاه تخصصی خرما باید بیستمین نمایشگاه برگزار می شد، در گذشته محصولات خرما با این کیفیت و بسته بندی به دست مردم نمی رسید به همین دلیل اگر با برگزاری نمایشگاه های متعدد در شهر های اصفهان، شیراز، تبریز و تهران می توانیم این محصول مهم را به کشور معرفی کنیم، شاید با معرفی این محصول به شهرهای کشور نیازی به صادرات خرما نباشد و بتوانیم به اقتصاد کشور خود کمک بزرگی کنیم.

وی با اعلام اینکه در حوزه شیلات نیز نمایشگاه و جشنواره هایی برگزار خواهیم کرد ادامه داد: در حوزه نخیلات و کشاورزی باید به سمتی حرکت کنیم که بهره وری را بالا ببریم، شیوه های آبیاری را اصلاح کنیم که اگر نتوانیم شیوه های آبیاری را اصلاح کنیم در آینده این محصول را از دست خواهیم داد.

استاندار بوشهر از شروع شیوه ی آبیاری نوین در دشتستان خبر داد و افزود: سال گذشته یک قطعه 170 هکتاری را افتتاح کردیم و در حال حاضر 2400 هکتار نیز در سعدآباد که شاید بزرگترین آبیاری نوین در استان بوشهر و کشور است دارا هستیم، امید داریم در آبپخش نیز مقدمات کار فراهم شود تا بتوانیم شیوه های آبیاری را اصلاح کنیم چرا که پایداری مشاغل و  و تولید ما مربوط به اصلاح شیوه های آبیاری و بهره گیری از شیوه های نوین آبیاری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر