پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر:
کد خبر: ۴۹۵۹۱
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰

فکرشهر:  رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت: از مجموع ۱۵۰ هزار تن خرمای تولیدی استان فقط ۲۰ هزار تن آن صادر می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، ، خورشید گزدرازی سه‌شنبه‌شب در مراسم افتتاح نخستین جشنواره و نمایشگاه خرما و صنایع وابسته در بوشهر اظهار داشت: ظرفیت‌های بسیار مهمی در حوزه خرما در استان بوشهر وجود دارد و این استان از قطب‌های خرما در کشور است.

وی با بیان اینکه افراد بسیار زیادی در نقاط مختلف استان بوشهر در عرصه تولید و فرآوری و صادرات خرما فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: صادرات خرما در رونق این محصول تاثیر بسیار زیادی دارد و باید در این راستا تلاش شود.

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر با اشاره به تولید سالانه بیش از ۱۵۰ هزار تن محصول خرما از حدود شش میلیون اصله نخل در استان بوشهر بیان کرد: فقط ۲۰ هزار تن از محصول خرمای تولیدی استان به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی بر لزوم معرفی بهینه و مناسب خرمای استان بوشهر تاکید کرد و ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی مناسب و افزایش کیفیت صنایع بسته‌بندی و فراوری زمینه بهبود وضعیت صادرات خرمای کشور فراهم شود.

گزدرازی با اشاره به برپایی نخستین جشنواره و نمایشگاه خرما و صنایع وابسته در قالب ۷۰ غرفه، اضافه کرد: این نمایشگاه در مساحت سه هزار متر مربع با حضور شش استان خرماخیز کشور برگزار شده است.

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر افزود: جدیدترین محصولات و تولیدات و صنایع مرتبط با خرما در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

نخستین جشنواره و نمایشگاه خرما و صنایع وابسته از ۲۲ تا ۲۴ آبان‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی بوشهر میزبان علاقمندان خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر