شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر:
کد خبر: ۴۹۵۹۳
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵

فکرشهر:  مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: زیرساخت‌های کتابخانه‌ها در استان بوشهر نیازمند توسعه است.

به گزارش فکرشهر از مهر، سید علی هاشمی عصر سه‌شنبه در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کنگان اظهار داشت: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته و طرح‌های مهمی در دست اجرا است.

وی توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز برای مطالعه و کتاب‌خوانی را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: در استان بوشهر ۶۴ کتابخانه عمومی و ۱۴ کتابخانه مشارکتی فعال است و ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر نیازمند ۱۳۰ کتابخانه است، ادامه داد: تقویت فرهنگ مطالعه در جامعه و رسیدن به جایگاه واقعی کتاب‌خوانی نیازمند مشارکت همگانی است.

فتح اله نوروزی فرماندار کنگان نیز در این جلسه با تاکید بر تلاش برای افزایش آگاهی شهروندان گفت: مطالعه و کتابخوانی یک راه کم هزینه و موثر در افزایش آگاهی مردم است که تاثیر بسیار زیادی در بالارفتن کیفیت زندگی و امنیت روانی مردم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ایجاد آرامش فردی و تقویت ذهن از فواید کتابخوانی است، اظهار داشت: نگاه دولت تدبیر و امید توسعه متوازن فرهنگ است و کتابخانه های عمومی بستر ساز تحول فرهنگی و علمی در جامعه هستند.

نوروزی با بیان اینکه توجه به مطالعه و کتاب و کتاب خوانی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی جوامع امروز بشری است، خاطرنشان کرد: افزایش مطالعه در جامعه موجب افزایش فرهنگ عمومی و به تبع آن کاهش جرم و مفاسد اجتماعی است.

وی با بیان اینکه تاریخ هیچ تمدنی خالی از کتاب و کتاب نبوده است، همه فرهنگ ها با کتاب آغاز می شوند و با کتاب رشد می کنند افزود: آنچه که در یک جامعه به شکل سنتی در فرهنگ سازی و رشد افکار عمومی موثر باشد کتاب میزان مطالعه است.

فرماندار کنگان با بیان اینکه کتاب بهترین میراث برای نسل‌های آینده است، اضافه کرد: مطالعه صحیح، زمینه ساز تفکر و خلاقیت کودکان و نوجوانان است.

وی تصریح کرد: مطالعه باعث پیشرفت تحصیلی است مطالعه درسی و غیر، باعث بالا رفتن سطح فکر و فعال و فعال شدن ذهن شخص می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر