جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ نامه سرگشاده یک هنرمند به استاندار بوشهر؛
فکرشهر - قاسم تنگسیرنژاد: این یک نامه سرگشاده به استاندار بوشهر است...
کد خبر: ۴۹۶۵۵
پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹

فکرشهر - قاسم تنگسیرنژاد: این یک نامه سرگشاده به استاندار بوشهر است.

جناب آقای عبدالکریم گراوند

استاندار محترم بوشهر

با سلام و تقدیم احترام

همانطور که مستحضرید، این روزها مساله انتصاب مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، نقل محافل مختلف است و از هر گوشه و کنار درباره گزینه های تصدی این پست مهم، بحث و گفت وگو می شود.

نیک می دانیم گروه های مختلف، برخی از نمایندگان محترم مجلس و گروه های سیاسی با تب و تاب فراوان دنبال به کرسی نشاندن گزینه های مورد نظر خود هستند؛ اما آنچه در این میان مظلومانه خود می نمایاند، عدم وجود سهمی برای جامعه هنری استان است. آیا کسانی ـ هنرمندان - که خود مستقیما با مساله فرهنگ و هنر استان دست در گریبان اند و با خون دل در این وانفسای فشار و استرس، عاشقانه در حال کار و فعالیت و افتخار آفرینی اند، حق ندارند درباره انتصاب شخصی که قرار است، احتمالا تا پایان دولت با او کار کنند اظهار نظر و یا ارائه گزینه داشته باشند؟

جناب آقای استاندار! خوب می دانیم جامعه هنری استان در انتخابات سال گذشته، تمام قد از جناب آقای رییس جمهور حمایت کرد و نقش مهمی در پیروزی ایشان در استان بوشهر ایفا نمود. نگارنده به عنوان مسوول کمیته هنرمندان ستاد دکتر روحانی در دشتستان، شاهد بود که چگونه هنرمندان با امید به آینده ای روشن برای کشور، پای صندوق های رای آمدند و از آقای روحانی حمایت کردند.

حضرتعالی احتمالا بهتر از نگارنده مستحضرید امروز چه میزان نارضایتی در جامعه وجود دارد و گلایه و شکایت روز به روز در هر گوشه از کشور سر بر می آورد. قطعا شما بیشتر از هر شخص دیگری در استان نگران این موضوع هستید که با انتصاب مدیری که مورد قبول جامعه هنری نباشد این نارضایتی از دولت افزایش بپذیرد.

جناب آقای گراوند! خود بهتر می دانید در جریان دعوای آشکار میان مدیرکل کنونی و استاندار سابق چه کسانی متضرر شدند؟ ماحصل این نزاع بی فایده و بچه گانه برای جامعه هنری استان چه بود؟ دستاورد این کشمکش سیاسی مضحک برای هنرمندان چه بود؟ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این سال های پر تنش با استانداری موفق شد چه میزان از اعتبارات عمرانی را از آن خود کند؟ این ها سوالاتی که ده ها هنرمند در استان در این 5 سال از خود می پرسند.

در این میان تنها جامعه هنری استان بود که ناباورانه قربانی جنگ و جدل این دو مدیر بودند و با حسرت به این فکر می کردند، با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید وضع و اوضاع شان بهتر از قبل خواهد شد. اما هر سال دریغ از پارسال... هم اکنون به عنوان نمونه؛ می توانید از دست اندرکاران برگزاری سی امین جشنواره استانی تئاتر فجر بوشهر ـ به عنوان مهم ترین رویداد هنری سال ـ بپرسید با چه میزان اعتبار و چه اندازه حمایت در حال برگزاری این اتفاق مهم هستند؟

جناب آقای استاندار! خود بهتر می دانید برخی انتصابات عجیب و غریب در استان صدای اعتراض بسیاری از فعالان اجتماعی را بلند کرده است. سهم خواهی و دخالت برخی از نمایندگان مجلس در عزل و نصب مدیران، عدم توجه دولت به مطالبات فعالان ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی در استان، استفاده از نیروهای کم تجربه و ناتوان، استفاده از نیرو های فعالا در ستاد و جریان رقیب و بسیاری عوامل دیگر از دلایل این نارضایتی هستند. وجود مقررات دست و پاگیر و ملاحظات بعضا غیرضروری سیاسی موجب انتصاب مدیرانی خواهد شد که تنها دستاوردشان، تضعیف دولت و ایجاد نارضایتی و ناامیدی در جامعه است.

قطعا حضرتعالی نیز مانند نگارنده و ده ها فعال اجتماعی دیگر هدف نهایی تان خدمت مطلوب به شهروندان، آبادانی کشور و در نهایت توفیق دولت است؛ بی شک یکی از راه های رسیدن به این هدف متعالی وجود نیروی انسانی توانمند است.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر حساسیت موضوعات فعالیت اش، ارتباط تنگاتنگ و مستمر با مطبوعات، فعالیت های گسترده هنری به نوعی از دستگاه های بدنه دولت در جامعه محسوب می شود. لذا مدیر آن بدون شک می بایست از نیروهای فعال در این حوزه ها باشد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید کسی باشد که سال ها در این حوزه فعالیت داشته و به سیستم مدیریتی و اجتماعی آن آشنایی کامل داشته باشد. چه بسا ورود مدیران ناآشنا از سایر دستگاه ها جز صرف وقت زیاد برای آشنا شدن با مجموعه نتیجه بهتری نداشتند. از طرفی گزینه مطلوب قطعا هنرمند و یا مدیر هنری دلسوزی است که مورد قبول و حمایت اکثریت جامعه هنری باشد.

جناب آقای استاندار! از لحظه مطلع شدن از موضوع تغییر مدیرکل محترم، نگارنده به نمایندگی از جمعی از هنرمندان در تماس با مشاور امور فرهنگی جنابعالی ضمن ابراز نگرانی از گزینه های مطرح شده، گزینه های مورد قبول هنرمندان را معرفی نمود که متاسفانه از سوی مجموعه استانداری حمایت لازم از این آنها صورت نپذیرفت.

انتظار هنرمندان در خصوص بررسی گزینه های مورد قبول خود و حمایت از آنها، قطعا خواسته به حقی است که موجب انتصاب مدیر موفقی خواهد شد که پیش از همه باعث رضایت حضرتعالی و مجموعه دولت در استان خواهد شد. امیدوارم به این دغدغه مهم هنرمندان توجه لازم را بفرمایید.

جناب آقای استاندار! زنگ خطر مدت هاست که به صدا درآمده است. بی توجهی به آن نتایج مهلک اجتماعی به بار خواهد آورد. هشدار دلسوزان جامعه را جدی گرفته و به توصیه آن ها عمل نمایید که سعادت ما و شما در کم کردن نارضایتی مردم است.

با آرزوی توفیق روز افزون برای شما

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر