جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»:
فکرشهر: طبق قانون، از زمان ابلاغ قانون، افراد بازنشسته تا دو ماه یعنی تا 24 آبان‌ 97 فرصت داشتند که امور تسویه خود را انجام و افراد جایگزین بر سر کار بیایند؛ در غیر این صورت مردم می توانند نسبت به حضور افراد بازنشسته در دستگاه های اجرایی شکایت کنند. دادستان ها در شهرستان ها نیز می توانند به عنوان مدعی‌العموم این موضوع را بررسی کنند...
کد خبر: ۴۹۶۶۰
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۵

فکرشهر - اسماء بوستانی: قانون منع به کارگیری بازنشستگان، سه شنبه دوم مرداد ماه ۹۷ در مجلس شورای اسلامی با ۱۹۴ رای موافق از ۲۴۰ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید؛ طی این مصوبه به کارگیری بازنشستگان در در دستگاه های اجرایی محدود شد.

به گزارش فکرشهر، به جز نمایندگان مجلس، این قانون شامل همه معاونت ها و ادارات قوه مقننه می شود و نمایندگان نیز صرفا در دوران حضورشان در قوه مقننه مشمول این قانون نیستند، اما پس از این دوران اگر در سن بازنشستگی باشند، نمی توانند در پست های مدیریتی دولتی و غیردولتی به کارگیری شوند. 

براساس این طرح، معاونان وزرا، استانداران، سفرا و هم ترازان آنها از مستثنیات این قانون حذف شدند. پیش از این، کلیه بازنشستگان نیروهای مسلح و بازنشستگان وزارت اطلاعات از اجرای این قانون مستثنا بودند، اما با اصلاح قانون، بازنشستگان نیروهای مسلح فقط با حکم رهبری می توانند مشغول به کار شوند و در وزارت اطلاعات فقط یک درصد از کل بازنشستگان می توانند در همان وزارت خانه منصوب شوند.

طبق قانون، از زمان ابلاغ قانون، افراد بازنشسته تا دو ماه یعنی تا 24 آبان‌ 97 فرصت داشتند که امور تسویه خود را انجام و افراد جایگزین بر سر کار بیایند؛ در غیر این صورت مردم می توانند نسبت به حضور افراد بازنشسته در دستگاه های اجرایی شکایت کنند. دادستان ها در شهرستان ها نیز می توانند به عنوان مدعی‌العموم این موضوع را بررسی کنند.

بر اساس این قانون که در استان ها و شهرهای مختلف اجرایی خواهد شد، چه بسا استاندارانی که بازنشسته و مدیران و روسایی که مجبور به ترک میز خود خواهند شد؛ در همین راستا، پایگاه خبری تحلیلی «فکرشهر» بر آن شد تا اطلاعاتی در خصوص مدیران و روسای ادارات شهرستان دشتستان که مشمول این قانون می شوند، به دست آورد و به همین دلیل به سراغ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دشتستان رفت و از او پرسید، که آیا آماری از مدیران بازنشسته شهرستان دارد یا خیر؟

جواد لقمان زاده در پاسخ به این سوال «فکرشهر» گفت: در شهرستان دشتستان، هیچ یک از مدیران و روسای ادارات بازنشسته نمی شوند و کماکان به فعالیت در سمت خود ادامه خواهند داد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر