جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۹۶۸۳
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۵

فکرشهر: سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از آبگیری ۶۰ درصد سازه های آبخیزداری استان در بارندگی‌های پاییزی تا کنون خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، غلامرضا منتظری اظهار داشت: در مجموع ۶۹۰ سازه آبخیزداری در استان بوشهر توسط منابع طبیعی احداث شده است که حجم آبگیری (مخزن) این سازه ها در هر آبگیری حداقل ۲۰ میلیون متر مکعب است.

وی تصریح کرد: بیشتر سازه‌هایی که در پاییز امسال آبگیری شدند مربوط به شمال و مرکز استان است و با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی و بررسی مدل‌های مختلف برای وضعیت بارش باران پاییزی در استان بوشهر، انتظار می رود تمامی سازه ها در پاییز حداقل یک بار و در برخی شهرستان‌ها تا سه بار آبگیری شوند.

وی ادامه داد: شهرستان جم با دارا بودن ۳۱۲ سازه آبخیزداری بیشترین تعداد را بین شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده است که امیدواریم در ماه‌های آتی این سازه‌ها نیز متاثر از باران رحمت الهی قرار گیرند.

احداث ۳۰ سازه جدید

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به اهمیت سازه‌های ابخیزداری برای استان بوشهر و کنترل آب‌های سطحی تصریح کرد: ۳۰ سازه جدید نیز در نیمه دوم سال جاری مراحل اجرا و احداث آنان در حال انجام است که امیدواریم همگی آنها تا پایان سال جاری به بهره برداری برسند.

وی اظهار داشت: حجم عملیات سازه های آبخیزداری، کل شهرستان های استان بوشهر را پوشش می دهد و این سازه ها که همگی سنگ ملاتی هستند از محل صندوق توسعه ملی ، اعتبارات استانی و ملی و همچنین نفت تامین اعتبار شده است.

منتظری مهار آب باران، کنترل سیل، تغذیه سفره‌های زیر زمینی، مدیریت روان آب‌ها، تقویت منابع آبی و کمک به پایداری آن در حفظ تولید و اشتغال و احیای عرصه های منابع طبیعی، حفاظت خاک، مقابله با خشکسالی را از مهم ترین اهداف اجرای سازه های آبخیزداری در استان دانست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر