پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۹۷۵۲
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۵

فکرشهر: قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: 27 درصد دانش آموزان ما تغذیه مطلوبی ندارند و 16 درصد آنان دچار لاغری مفرط هستند.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، حیدر عزیز نژاد در مراسم سفیران سلامت در دبستان ناخداعباس شهر بوشهر افزود: 40 درصد دانش آموزان استان به اندازه کافی میوه مصرف نمی‌کنند و همچنین 70 درصد سبزی کافی نمی‌خورند.

وی ادامه داد: 30 درصد دانش آموزان ما تری گلیسیرید بالا دارند که نشان دهنده خوردن خوراکی‌هایی مانند سوسیس، کالباس چیپس و پفک است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: بیش از 31 هزار دانش آموز بوشهری سفیر سلامت هستند.

حسن قلندری افزود: تغییر سبک زندگی مردم یکی از مهمترین کارهایی  است که برنامه ریزان استان باید مدنظر قرار دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بوشهر از استان های کم تحرک کشور به شمار می رود، این امر سلامت مردم و به خصوص نسل جوان را تهدید می کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان با اشاره به شیوع بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت، گفت: لازم است سواد بهداشتی مردم افزایش یابد تا پیشگیری جای درمان را بگیرد.

قلندری همچنین با تأکید بر لزوم جدی گرفتن شادی و نشاط در مدارس یاد آور شد: مدیران و معلمان اجازه دهند دانش آموزان پرسش گر و با شور و نشاط باشند زیرا دانش آموزان دارای اعتماد به نفس، به پویایی جامعه کمک می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر