جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
بانوی جوان نقاش در گفت و گوی اختصاصی با « فکرشهر»:
فکرشهر- اسماء بوستانی: فروغ پارسیده هنرمند و نقاش موفق شهر برازجان است، او نقاشی را ازسن 9 سالگی شروع کرده و با شرکت در کلاس های مختلف طراحی و رنگ روغن توانسته در سن 15 سالگی یک نقاش حرفه ای شود. او تحصیلاتش را تا کارشناسی معماری ادامه داده و اینک در منزل فعالیت خود در این رشته هنری را ادامه می دهد، او به مناسبت هفته وحدت آثار خود را جهت بازدید عموم در نمایشگاه راز رنگ به نمایش گذاشته است. اینک گفتگوی فکرشهر با این هنرمند موفق را می خوانید.
کد خبر: ۴۹۷۶۰
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹

فکرشهر- اسماء بوستانی: فروغ پارسیده هنرمند و نقاش موفق شهر برازجان است، او نقاشی را ازسن 9 سالگی شروع کرده و با شرکت در کلاس های مختلف طراحی و رنگ روغن توانسته  در سن 15 سالگی یک نقاش حرفه ای شود. او تحصیلاتش را تا کارشناسی معماری ادامه داده و اینک در منزل، فعالیت خود در این رشته هنری را ادامه می دهد. او به مناسبت هفته وحدت، آثار خود را در نمایشگاهی به نام «راز رنگ» برای بازدید عموم به نمایش گذاشته است.

فکرشهر: خانم پارسیده تاکنون چند نمایشگاه از آثار خود برگزار کرده اید؟

نمایشگاه «راز رنگ» اولین نمایشگاهی است که من به مناسبت هفته وحدت برگزار کردم.

فکرشهر: این نمایشگاه شامل چند اثر است و موضوع آثار شما چیست؟

«راز رنگ»، حدود 55 اثر با موضوعات منظره، چهره و... است که بیشتر آثار با سبک رئال کار شده، بعضی مواقع موضوعاتی به ذهنم خطور می کند که به دنبال آن موضوع هستم شاید بتوانم تصویری در رابطه با موضوع مد نظر پیدا کرده و کار کنم، پس از جستجو و یافتن تصویر مورد نظرم شروع به پیاده کردن ان موضوع به روی تابلو می کنم. در کل برای نقاشی بر روی تابلو موضوع خاصی مد نظر ندارم، موضوع کارم به حال و هوا خودم بستگی دارد، در کل هر چه را دوست داشته باشم نقاشی می کنم.

فکرشهر: بیشتر فروش را مد نظر دارید یا دیده شدن کارتان؟

فروش مد نظرم نیست. بسیاری از تابلوهایم به دلیل نامناسب بودن موضوعشان از ورود به نمایشگاه منع شدند، چرا که آن ها را دلی کشیده بودم که اگر فروش مد نظرم بود می توانستم موضوعاتی را در آثارم انتخاب کنم که در نمایشگاه به فروش برسد اما اصلا فروش را اولویت کار خود قرار نداده ام، این به آن معنی نیست که هیچ کدام از تابلوهایم را نمی فروشم، طی این مدت فروش نیز داشته ام اما اولویت اصلی ام در نقاشی فروش نیست.

فکرشهر: از سختی های نقاش بودن و نقاشی کردن بگویید.

در کل نقاشی کردن عشق است و عشق به این کار باعث می شود خستگی و سختی های  نقاش احساس نشود، اما زمانی که بر روی یک اثر سال ها تلاش و وقت گذاشته می شود، زمانی که آن اثر به مرحله نمایش می رسد و بیننده معنی این اثر با ارزش را نداد و متوجه نشود که برای آماده شدن این اثر چه زحمت ها کشیده شده است آن لحظه  برای من هنرمند واقعا لحظه سختی است.

فکرشهر: اگر بخواهید آثار خود را به فروش برسانید برای قیمت گذاری چه مواردی را مد نظر قرار می دهید؟

بر اساس زمانی که برای هر اثر صرف می شود، آثاری را که با حوصله بیشتر و طی چند سال به اتمام می رسانم قطعا ارزشمندتر هستند. بعضی از آثار نیاز به ظرافت و ظریف کاری بیشتری نسبت به بقیه اثرها  نیاز دارند و باید با حوصله تر و دقیق تر آن ها را به اتمام رساند این آثار با قیمت های بیشتری نسبت به  آثاری که زمان و دقت کمتری نیاز دارند به فروش می رسد.

فکرشهر: در نقاشی چه سبک هایی را دوست دارید و بیشتر کار می کنید؟

بیشتر سبک رئال و سبک هایی که ظریف کاری بیشتری نیاز داشته باشد را دوست دارم، سبک رئال به ظریف کاری زیادی نیاز دارد از این رو بیشتر هنرهای خود را با رئال کار می کنم.در کل علاقه ام به این سبک بیشتر از بقیه سبک ها است، دوست دارم در آینده سبک هایپر رئال را نیز کار کنم.

فکرشهر: نظر شما در مورد اقتصاد هنر و فروش آثار هنری چیست؟ آیا چنین نمایشکاه هایی می تواند به حمایت از یک هنرمند و فروش آثارش کمک کند؟

اگر یک هنرمند، هنر خود را شغل خود بداند و در این راستا تلاش کند موفق می شود، البته فروش بستگی به کار و نوع فعالیت هنرمند نیز دارد. او باید آثاری را مد نظر خود برای فروش قرار دهد که مورد پسند عموم مردم باشد و با ظرافت و سلیقه خاصی کار شده باشد که بتواند توجه خریدار را جلب کند.

فکرشهر: دوست دارید در نقاشی به کجا برسید؟

به کجا برسم؟ فکر نمی کنم نقاشی و نقاش بودن مرز خاصی داشته باشد، تا زمانی که یک هنرمند حس خوبی برای کشیدن دارد و به این هنر علاقه مند است تا زمانی که دوست داشته باشد می تواند ادامه دهد و جایگاه برایش مهم نیست.

فکرشهر: توصیه شما به کسانی که به نقاشی علاقه مند هستند و می خواهند به این هنر روی بیاورند چیست؟

نقاشی را باید از یک جایی شروع کرد، اگر کسی در هر زمینه ای به هنر علاقه داشته باشد راه خود را پیدا می کند و این راه را با عشق و علاقه ادامه می دهد، چرا که خواستن توانستن است و حتما اگر بخواهیم می توانیم. اما در راه رسیدن به هدف خود نباید نا امید شود و دست از تلاش بردارد، همیشه در راه رسیدن به اهداف بزرگ سختی های بزرگی نیز وجود دارد که با گذراندن این سختی ها و مقابله با آن ها هم تجربه زیادی به دست می آوریم و هم توانمند تر از قبل در راه رسیدن به هدف خود گام بر می داریم.

فکرشهر: حمایت مسوولین از شما به عنوان یک هنرمند در برپایی نمایشگاه چگونه بود؟

اینجاست که باید اول بگویم ممنون و سپاسگزارم از استاد بزرگ و توانمندم جناب محمدرضا کوهکن که اول در یادگیری و رسیدن به این جایگاه من را همراهی کرد، در برپایی نمایشگاه نیز که به اداره فرهنگی، ورزشی و اجنماعی شهرداری برازجان مراجعه کردم با استقبال جناب کوهکن مواجه شدم و با توجه به همکاری و حمایت هایی که ایشان از نمایشگاه من کردند نیاز به حمایت مسوولین دیگر نداشتم و مراجعه نکردم، اگر همکاری های مجموعه اداره  فرهنگی شهرداری نبود برگزاری این نمایشگاه برایم خیلی سخت تر بود.

فکرشهر: صحبت پایانی؟

سپاسگزارم از مجموعه خبری فکرشهر که هنرمندان این دیار را حمایت می کنند. باز هم تشکر می کنم از اداره فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری برازجان به خصوص استاد کوهکن.از همسر، پدر و مادرم که در این مسیر من را حمایت کردند بی کران سپاسگزارم،  اگر حمایت و پشتوانه این عزیزان نبود نمی توانستم به این جایگاه برسم.

نمایشگاه نقاشی آثار فروغ پارسیده با عنوان «راز رنگ»، از 28 آبان ماه تا 8 آذرماه، همه روزه از ساعت 9 الی 12 و 16الی 21 در سالن اداره تبلیغات اسلامی برازجان، برای حضور هنردوستان و علاقه مندان، دایر خواهد بود.

تصاویر بیشتر از نمایشگاه اینجا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر