پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۹۷۸۳
سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۷

فکرشهر:  رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه ۵۰ هزار خادم افتخاری در حرم رضوی وجود دارد، گفت: با موافقت آیت‌الله رئیسی جوانان نیز می‌توانند خادم حرم امام رضا(ع) شوند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام گنابادی ظهر سه‌شنبه در آئین تودیع و معارفه مدیر جدید دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی بوشهر  با بیان اینکه هیچ شبی حرم مطهر امام رضا(ع) بسته نیست اظهار داشت: آیت‌الله طبسی، تولیت فقید آستان قدس رضوی می‌گفتند اوایل انقلاب به دلیل مراجعه اندک زائرین، قرار بود درب حرم فقط در هفته یک‌شب باز باشد ولی الآن هیچ شبی درب حرم به روی زائرین بسته نیست و هیچ روزی هم حرم مطهر رضوی خلوت نیست و در همه روزها حرم مملو از محبان و مشتاقان برای زیارت است.

 وی با بیان اینکه امسال ششمین سالی است که کاروان پیاده اهل سنت به حرم امام رضا(ع) مشرف می‌شود، گفت: در جلسه‌ای که با مولویان و فعالان اهل سنت داشتیم درخواست داشتند که این حرکت صرفاً محدود به دهه آخر صفر نباشد و در طول سال هم حرکت کاروان‌های زیارتی به مشهد را ساماندهی کنند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی کمک به محرومیت‌زدایی است، یادآور شد: نمایندگی‌های آستان قدس رضوی در شهرهای مختلف کشور دو اولویت و مأموریت اصلی دارند، یکی خدمت به محرومان و دیگری نهضت فرهنگی، که مجرای این دو نیز بسط و توسعه «خادمیاری» است.

این مقام مسئول تأکید کرد : ۵۰ هزار خادم افتخاری در حرم که شامل علما، معلمین و مهندسین و...است، افتخار خدمت‌گزاری در حرم مطهر امام رضا (ع) دارند که ۱۰ هزار خادم نیز از خواهران هستند.

وی با اشاره به حضور بیش از ۵۰ هزار خادم در ۲۳ عنوان خدمتی در حرم مطهر یادآور شد: از رهبر معظم انقلاب گرفته تا آیات عظام مانند حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی، مدیران، هنرمندان، وزرا، بازاریان و مردان وزنان همه در زمره خادمان حرم مطهر رضوی هستند و به این خدمتگزاری آستان رضا(ع) افتخار می‌کنند.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد : توانسته‌ایم برای ۸۰۰ هزار نفر از زائرانی که به دلایل مختلف توان پرداخت هزینه برای مشرف شدن به حرم را نداشته‌اند، زمینه و بستر مناسب را فراهم کنیم.

گنابادی افزود: یک سال است با موافقت آیت‌الله رئیسی و برداشتن شرایط سنی برای خادمی امام رضا، جوانان می‌توانید برای خدمت‌گزاری مفتخر شوند.

وی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی از ابتدای حضورشان در مقام تولیت آستان قدس رضوی سیاستی را تحت عنوان «توسعه خدمت، خادم و مخدوم» ابلاغ کردند و اقدامات زیادی در این زمینه انجام شد که یکی از شاخص‌ترین آن‌ها ایجاد نمایندگی در تمامی استان‌های کشور بود.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی بابیان اینکه در حال حاضر ۱۳۰ هزار نفر در سامانه جامع خادمیاری ثبت‌نام کردند، افزود: ۱۵ عرصه خدمتی فقط در عرصه فرهنگی است؛ با این توضیح که افراد  در هر جای کشور که هستند یک روز در هفته را برای خدمت به مردم به اسم امام رضا(ع) وقت می‌گذارند؛ یعنی از ۴۰ هفته سال، ۳۰ هفته در شهر خودشان و ۱۰ هفته را هم می‌توانند در صورت تمایل در حرم مطهر امام هشتم(ع) خدمت کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر