شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کارشناس هواشناسی:
فکرشهر: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از خروج تدریجی سامانه بارشی از امشب خبر داد و گفت: با خروج سامانه و نفوذ تدریجی توده هوای سرد، دمای هوا به طور محسوسی کاهش می‌یابد...
کد خبر: ۴۹۹۴۴
يکشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۵

فکرشهر: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از خروج تدریجی سامانه بارشی از امشب خبر داد و گفت: با خروج سامانه و نفوذ تدریجی توده هوای سرد، دمای هوا به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، پیام مساعدی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم فعالیت سامانه بارشی طی امروز است و از اواخر شب بتدریج از میزان ناپایداری های جوی و مقدار ابرها در آسمان استان کاسته خواهد شد.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود از فردا همزمان با خروج سامانه از استان و نفوذ تدریجی توده هوای سرد دمای هوا به طور محسوسی کاهش یابد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: از روز دوشنبه تا چهارشنبه به سبب وزش باد شمال غربی، خلیج فارس در برحی ساعات بویژه در سواحل مرکزی و جنوبی مواج و متلاطم خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده در هنگام صبح در برخی نقاط استان پدیده مه و کاهش دید، پدیده غالب خواهد بود.

مساعدی افزود: آسمان استان ابری همراه با بارش باران، طی ساعاتی رگبار شدید باران همراه با رعدوبرق، وزش تندباد و در برخی مناطق ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود و از اواخر شب بتدریج کاهش ناپایداری های جوی و در هنگام صبح در برخی نقاط مه صبحگاهی و کاهش دید دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: جهت وزش باد غالبا جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت ۱۶ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و در هنگام وزش تندباد بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت و از فردا شمال غربی با سرعت ۱۲ تا ۳۸ گاهی تا ۴۶ کیلومتر در ساعت است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر و در هنگام وزش تندباد بیش از ۲۴۰ سانتیمتر و از صبح فردا ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر