پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی/ «فکرشهر»؛
فکرشهرـ غلامرضا دست یافته: در بحران اقتصادی فعلی، بازار به خصوص اتاق اصناف بسیار با اهمیت و حساسیت زا شده است. جامعه اصناف شهرستان دشتستان، یکی از بزرگترین شهرستان های استان بوشهر بوده که دارای بیشترین واحد صنفی و از خوش انصافترین واحدهای صنفی در کشور است.  این اتاق با فعالیت حدود 9 هزار واحد صنفی فعال دارای پروانه کسب و 24 اتحادیه صنفی بسیار فعال است...
کد خبر: ۵۰۱۰۴
پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹

فکرشهرـ غلامرضا دست یافته: در بحران اقتصادی فعلی، بازار به خصوص اتاق اصناف بسیار با اهمیت و حساسیت زا شده است. جامعه اصناف شهرستان دشتستان، یکی از بزرگترین شهرستان های استان بوشهر بوده که دارای بیشترین واحد صنفی  و از خوش انصافترین واحدهای صنفی در کشور است.

 این اتاق با فعالیت حدود 9 هزار واحد صنفی فعال دارای پروانه کسب و 24 اتحادیه صنفی بسیار فعال است. 

 با ورود نسل جوان به اصناف، میانگین سنی در اصناف پایین آمده و شاهد فعالیت جوانان تحصیل کرده در کنار پیشکسوتان و کسب تجربه از آنها و بکارگیری از علم دانش جوانان در سطح بازار هستیم. 

بنابراین، اصناف در شرایط حساس اقتصادی، رکود و کسادی بازار در انتخاب اعضای هیات مدیره اتحادیه صنفی که با رای مستقیم فرد صنفی، اعضای هیات مدیره هر اتحادیه انتخاب می شود باید بسیار دقت کنند و بدون در نظر گرفتن احساسات، جناح بندی ها، قومیت ها، شهری یا روستایی بودن کاندیدها و با مطالعه دقیق و کامل برنامه و شایستگی کاندیدها و با حضور حداکثری در پای صندوق های رای کاندید مورد نظر را انتخاب کنند.

عوامل تاثیر گذار در انتخاب یک اتحادیه قوی در شهرستان

1- آگاهی و تسلط کامل به مسائل صنفی، فرهنگی و اجتماعی

کسی که کاندید انتخابات هیات مدیره اتحادیه می شود باید علاوه تسلط کامل به قوانین نظام صنفی و اطلاع از تمامی موارد و مشکلات اعضای تحت پوشش رسته مربوطه باشد و انگیزه اش فقط در جهت جولان و مطرح کردن خود نباشد.

2- داشتن برنامه با شناخت و مطالعه دقیق از نیازهای اعضا

داشتن برنامه مدون 4 ساله با بررسی میدانی دقیق از نیازهای اعضا ی صنف مربوطه با مشاوره کارشناسان خبره و تخصصی در جهت رفع مشکلات اعضای تحت پوشش

3-بررسی و پیگیر مطالبات صنوف

اصناف با توجه به حضور فعال در محل کسب و سرگرم شدن آن ها به جهت کسب و کار، مطالبه گر نبوده و عدم آگاهی آنان از قانون و حقوق خود که باعث می شود که در بعضی نهادها، باعث ناعدالتی و تضعیف حقوق شان می گردد و نیاز هست که افرادی به روی کار بیایند که توانایی دفاع از حق اصناف را داشته  باشد.

4- داشتن انگیزه و اراده

افراد منتخب باید از خود گذشتگی و ایثار داشته باشد تا بتواند وقت بیشتری در اتحادیه بگذارد تا شاهد رشد و  پیشرفت اتحادیه در تمامی مسائل می شود.

5-پیش بردن کاربه صورت گروهی و دسته جمعی

با توجه به اینکه اتحادیه شخصیت حقوقی و غیرانتفاعی است لذا کار اتحادیه باید به صورت گروهی و شورایی باشد که با همدلی و همبستگی اعضا باعث بوجود آمدن اتحادیه قوی می شود.

6- امانتدار بودن

با توجه به عدم حمایت مالی دولت از اتحادیه ها، منابع مالی اتحادیه از طریق پرداخت حق عضویت و حق صدوری پروانه کسب از اعضای تحت پوشش می باشد لذا اعضای هیات مدیره باید امانت دار وجوه پرداختی اعضا بوده و در قالب پیش بینی برنامه و بودجه عمل کنند.

7- بکارگیری مدیراجرایی قوی و کارشناسان تخصصی

داشتن نیروی کار تحصیلکرده و جوان ،و همچنین استفاده از کارشناسان تخصصی خبره در زمینه مالیات ،کار و بیمه و مسائل حقوقی که به صورت تخصصی مشکلات هر رسته صنفی اعضای تحت پوششش را مورد ارزیابی قرار دهند.

8- اصناف تنها بخش خودکفا در اقتصاد کشور است و مجموعه اصناف شایسته بهترین ها هستند

وقت آن رسیده که اصناف دست به دست هم بدهند و با تمام توان عملکرد و برنامه های کاندیدها را مورد بررسی قرار دهند و به اصلح ترین، با تجربه ترین و کار آمدترین آنها رای بدهند که نتایج آن بوجود آمدن اتحادیه قوی در شهرستان دشتستان خواهد بود.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر