جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در پارک جنگلی بنه‌گز تنگستان؛
کد خبر: ۵۰۲۱۴
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۷

فکرشهر: اولین دوره المپیاد ورزش روستایی استان بوشهر در پارک جنگلی بنه‌گز شهرستان تنگستان برگزار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر صبح یکشنبه در حاشیه برگزاری اولین دوره المپیاد ورزش روستایی استان درپارک جنگلی روستای بنه گز از توابع بخش مرکزی شهرستان تنگستان اظهار داشت: توسعه ورزش در روستاها را به صورت ویژه در دستور کار داریم.

احمد بهروزیان‌فرد ادامه داد: در راستای توسعه ورزش گام‌های خوبی برداشته شده است و امروز شاهد برگزاری المپیاد ورزش روستایی هستیم که می‌تواند نقش مهمی در توسعه و ترویج ورزش روستایی داشته باشد.

فرماندار تنگستان نیز در این المپیاد ورزشی با اشاره به اهمیت بالای ترویج فعالیت‌های ورزشی اظهار داشت: بازی های بومی و محلی پیوند دهنده نسل دیروز و امروز است.

عبدالحسین رفیعی پور تصریح کرد: بازی های بومی و سنتی میراثی ماندگار از نسل های پیشین است که با کارکردهای مختلف تبلوری از فرهنگ و میراث اجتماعی هر جامعه به شمار می روند.

وی خاطرنشان کرد: در واقع ورزش های بومی محلی بخشی از شناسنامه فرهنگی مناطق مختلف ایران است که با از بین رفتن این آثار ارزشمند، قسمتی از فرهنگ و سنت این مناطق از بین می رود و نیاز است که با اجرای این برنامه ها نسبت به احیا فرهنگ قدیم مناطق اقدام شود.

المپیاد استانی ورزش روستایی به همت اداره ورزش و جوانان شهرستان تنگستان و هیئت بازی های بومی و محلی استان بوشهر در  پارک جنگلی بنه گز در بخش مرکزی تنگستان برگزار شد.

ورزشکاران در رشته های هفت سنگ مهارتی، دالان پلان مهارتی، تیر و کمان سنتی، پنالتی، روپایی، الختر و لی لی بصورت مرحله ای به رقابت پرداختند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر