جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۰۲۱۵
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۹

فکرشهر: فرماندار گناوه با تاکید بر لزوم گسترش شور و نشاط در مدارس گفت: توجه چندانی به معلمان نمی‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سید علی پاک نژاد صبح یکشنبه در گردهمایی مدیران و روسای مناطق و شهرستانهای آموزش و پرورش استان بوشهر درگناوه گفت: توجه چندانی به معلمان نمی‌شود و در سطح بالا باید به معیشت و رفع مشکلات آنها اهمیت بیشتری داده شود تا آنها نیز بدون دغدغه به رسالت سخت و بزرگ خود بپردازند.

وی افزود: وضعیت استخدام در آموزش و پرورش جالب نیست و ما در سال تحصیلی جدید با کمبود معلم و نیروی انسانی روبرو بوده ایم که مدیر آموزش و پرورش گناوه توانست با تلاش های فراوان کمبود ساعت‌های تدریس را حل کند و در سال‌های بعد این کمبودها بیشتر خواهد شد و باید فکری جدی و اساسی برای حل این مشکل کرد.

فرماندار گناوه اظهارداشت: شور و نشاط در مدارس باید گسترش یابد و به صورت مداوم این شادابی و طراوت در مدارس و بین دانش آموزان وجود داشته باشد و قطعاً این شادابی در یادگیری آنها نیز تاثیر خواهد داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش آسیب های اجتماعی لازم است حضور مشاورین و روانشناسان در مدارس به صورت مداوم باشد و همچنین با خانواده ها ارتباط نزدیکتری برقرار کرد و به آموزش آنها نیز به صورت خاص توجه شود.

کمبود نیرو داریم

اسکندر احمدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناوه نیز گفت: در سال گذشته ۵۲ نفر و در سال جاری ۵۰ نفر دیگر بازنشست شده‌اند و در مقابل ورودی ما در این مدت فقط ۱۳ نفر بوده است که در دوره ابتدایی پانزده آموزگار کسر نیرو داریم که با تلاش مجموعه توانستیم آن را رفع کنیم.

وی افزود: دغدغه ما آسیب های اجتماعی است که دانش آموزان را تهدید می کند و روز به روز متاسفانه رو به افزایش است و ما به روشهای مختلف و با برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی سعی در آگاه‌سازی دانش‌آموزان و محافظت از آنها در مقابل آسیب های اجتماعی هستیم.

 احمدی تصریح کرد: در زمینه آسیب‌های اجتماعی سعی کرده ایم که ارتباط بهتر و نزدیک‌تری با اولیا دانش آموزان داشته باشیم و به صورت جداگانه برای خانواده ها کلاس های آسیب های اجتماعی و چگونگی برخورد با آن برگزار کرده و خواهیم کرد.

ایشان اظهارداشت: آموزش و پرورش گناوه در آغاز سال تحصیلی به بیش از ۱۵۰۰ دانش‌آموز بی‌بضاعت پوشاک و نوشت افزار اهدا کرده است و هر جا لازم باشد این حمایت ها را ادامه خواهیم داد.

مدیر آموزش و پرورش گناوه بیان داشت: شهرستان گناوه دارای ۱۲۸ مدرسه با ۱۷ هزار و ۴۸۰ دانش‌آموز, ۶۰ پیش دبستانی با ۱۵۰۰ نفر, ۴۰۱ مدرسه غیر دولتی با ۳۲۵۶ دانش آموز که ۱۸.۶۲ درصد دانش آموزان را پوشش می دهند و ۱۸۷۷ دانش آموزان روستایی هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر