پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۰۲۵۲
سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۶

فکرشهر:  رئیس دادگستری شهرستان دیر با اشاره به نقش رسانه‌ها در ایجاد ثبات اجتماعی و برقراری عدالت گفت: تکریم ارباب رجوع در چارچوب قوانین از وظایف دستگاه قضایی است.

به گزارش فکرشهر از مهر، عیسی نوشاد صبح سه‌شنبه در نشست با مسئولان شهرستان دیر اظهار داشت: برقراری نظم و امنیت اجتماعی به همراه عدالت، قسط و عدل در بین مردم ولایت مدار در شهرستان دیر، از اهداف لاینفک دادگستری این شهرستان است.

نوشاد با تاکید بر نقش بسیج از ابتدای تاسیس تاکنون، اظهار کرد: بسیج در تمامی صحنه های حساس انقلاب اسلامی همیشه به خوبی نقش خود را ایفا کرده است.

وی مهمترین خط و مشی کارکنان قوه قضائیه را برقراری قسط و عدل در جامعه با تاسی از خون پاک شهیدان برشمرد و افزود: شهدا برای تعالی اندیشه ناب اسلام محمدی(ص) و تبلور انقلاب اسلامی از جان خویش گذشتند و امنیت و آسایش امروز جامعه، مدیون خون شهدا و رشادت های جانبازان، آزادگان و رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است.

رئیس دادگستری شهرستان دیر با اشاره به اینکه بر اساس تعالیم عالیه ادیان الهی، هدف و غایت رشد، اصلاح و حفظ کرامت انسان‌هاست گفت: بر اساس دین مبین اسلام و شرع مقدس، احترام به کرامت انسانی و جایگاه انسان به عنوان خلیفه الله یک بحث جدی است.

نوشاد، تکریم ارباب رجوع در چارچوب قوانین از وظایف دستگاه قضایی، برشمرد و اظهار داشت: این مهم همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و همکاران قضایی در این شهرستان که مردمان نجیبی دارد، باید ارباب رجوع را مورد تکریم قرار داده و برخورد شایسته و توأم با مهربانی با آنها داشته باشند.

نوشاد با بیان اینکه دشمن این روزها مهم‌ترین سرمایه اجتماعی انقلاب اسلامی را مورد هدف قرار داده است، گفت: اصلی‌ترین رسالت آحاد مردم با وجود تمام مشکلات اقتصادی موجود حفظ انسجام ملی و پیروی از ولایت فقیه است بنابراین همه باید برای حفظ نعمت اتحاد و انسجام ملی فارغ از حزب و دسته و گروه سیاسی تلاش کنیم.

رئیس دادگستری شهرستان دیر نقش رسانه‌ها در ایجاد ثبات اجتماعی و همچنین برقراری عدالت در سطح جامعه را موثر و ارزشمند دانست و خاطر نشان کرد: از جمله افتخارات دستگاه قضایی شهرستان دیر، همراهی و همگامی با رسانه هایی است که به خوبی به رسالت خود به ویژه در زمینه ارتقای آگاهی های عمومی و سالم سازی جامعه عمل می‌کنند.

فرمانده سپاه سید الشهدا شهرستان دیر در این نشست گفت: امروز جامعه ما به روحیه جانبازی و ایثارگری دوران دفاع مقدس نیاز دارد.

سرهنگ عیسی داوریان با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه بسیج در جامعه بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ بسیجی در جامعه تاکید و تصریح کرد: به منظور تحقق اهداف انقلاب نهادینه کردن فرهنگ بسیجی در بین آحاد جامعه ضرورت دارد.

معاون سیاسی اجتماعی، فرمانداری شهرستان دیر نیز در این نشست نیاز بسیج در عرصه اجتماعی در برهه کنونی را به مراتب بیشتر از زمان دوران دفاع مقدس دانست و گفت: اکنون که کشور با جنگ نرم روبرو است و آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق به داخل منازل خیلی از مردم راه پیدا کرده، نقش و دخالت بسیج در این عرصه مهم و اثر گذار تلقی می شود.

مسعود تنگستانی بر تکریم ارباب رجوع در ادارات و نظارت مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان بر عوامل زیرمجموعه خود تاکید کرد، و اظهار داشت: تکریم ارباب رجوع و حفظ حرمت و شخصیت آنان، خوشرویی و خوش برخوردی در مواجه با ارباب رجوع، پاسخگویی و مسئولیت پذیری در قبال کار ارباب رجوع، رعایت عدالت و انصاف در برخورد با مراجعین و رعایت اخلاق اداری و تواضع در برابر مردم ازجمله مواردی است که مسئولان باید مد نظر داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر