پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۰۲۵۳
سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۰

فکرشهر:  مدیرکل کتابخانه‌های استان بوشهر گفت: کتابخانه‌های استان بوشهر به مرکز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل می‌شوند.

به گزارش فکرشهر از مهر، سید علی هاشمی صبح سه‌شنبه در نشست انجمن‌های کتاب خوانی جزیره خارگ اظهار داشت: جزیره خارگ یکی از مناطقی در استان بوشهر است که از سرانه مطالعه بالایی برخوردار است و این نشان از رشد علمی در جزیره است.

وی خواستار ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی شد و افزود: همه ما باید در توسعه ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش کنیم، رشد و توسعه هر شهر در گرو مطالعه است.

هاشمی ادامه داد: امروز کتابخانه تنها یک مرکزی اطلاع رسانی و یا امانت دهی نیست بلکه در بسیاری از تصمیمات فرهنگی و اجتماعی دراستان بوشهر تاثیرگزار بوده و مشارکت دارند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان بوشهر تصریح کرد: کتابخانه های عمومی در صورت هم افزایی و همراهی مسئولان می‌توانند در کاهش آسیب های اجتماعی نوظهور موثر باشند.

بخشدار ویژه خارگ نیز اظهار داشت: اقدامات بسیار خوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی در جزیره خارگ صورت گرفته است و سرانه کتاب خوانی خوشبختانه بسیار بالاست و این موضوع نوید بخش توسعه علم در این جزیره مهم و حیاتی است.

محمود رضایی افزود: پتانسیل بسیار خوبی در حوزه کتاب‌خوانی در جزیره وجود دارد و بیش از ۲۴ هزار کتاب و  هزار و ۶۰۰ عضو خود گواه این موضوع است، ولی مشکلاتی هم وجود دارد و باید بصورت ویژه در حوزه های نرم افزاری و کتاب های الکترونیک پیشرفت داشته باشیم.

وی تصریح کرد: از تمامی شرکت‌های نفتی و پتروشیمی در جزیره خارگ تقاضا داریم در حوزه خرید کتاب با کتابخانه عمومی جزیره خارگ همچون گذشته هم افزایی داشته باشند.

بخشدار ویژه خارگ افزود: امکانات سخت افزاری بسیار خوبی در جزیره وجود دارد، سالن های متعدد کتابخانی و کتابخانه وجود دارد ولی بحث اصلی نبود منابع مالی برای برگزاری مسابقات کتابخانی است که ما را با مشکلاتی مواجه کردهاست. باید برنامه ریزی ویژه در حوزه برنامه مسابقات کتابخانی برای قشر نوجوانان و جوانان صورت گیرد.

رضایی گفت: تجهیز کتابخانه های جزیره خارگ به کتاب‌های روز در حوزه تکنولوژی‌های روز به‌ویژه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات یک امر ضروری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر