چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۰۲۶۱
سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۸

فکرشهر: رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: دانشکده فنی و حرفه‌ای در کنگان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش فکرشهر، اکبر منصوری‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت‌گرفته، شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی با تأسیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران کنگان موافقت قطعی به عمل آورد.

وی از دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان دانشگاه نسل سوم و کارآفرین یاد کرد و ادامه داد: وزارت علوم به این نتیجه رسیده است که برای پویایی دانشگاه و صنعت  باید چرخه علم را به تولید و ثروت تبدیل کرد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر اضافه کرد: تلاش ما در دانشگاه فنی و حرفه‌ای این است که تولید مدرک نکنیم و تلاش داریم که مدرک‌های ما با مهارت و دانش فنی همراه باشد تا زمینه بروز رشد و توسعه پایدار فراهم شود.

فتح الله نوروزی فرماندار کنگان نیز از قطعی شدن مجوز دانشکده فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: خوشحالیم که یک دانشگاه دیگر به دانشگاه های شهرستان کنگان اضافه می شود.

وی بیان کرد: ما در ابتدا با دو رشته در دانشکده فنی و حرفه ای کنگان کار آن شروع خواهیم کرد و به مرور رشته های دیگر نیز بنا به نیازسنجی که خواهد شد، اضافه می شود.

نوروزی افزود: با توجه به صنعتی بودن منطقه و نیاز شهرستان به رشته های فنی و حرفه ای این دانشکده تاسیس شده است تا بتواند در بحث مهارت آموزی نیروهای خود، آنان را جهت ورود به کار آماده کنیم.

فرماندار شهرستان کنگان خاطرنشان کرد: با توجه به صنعتی بودن منطقه، این دانشکده می تواند در پرورش نیروهای ماهر و متخصص، گامی موثر و اساسی بردارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر