جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۰۲۷۸
سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵

فکرشهر:  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه اتحاد و انسجام مردم استان بوشهر در کشور زبانزد است گفت: بسیاری از کتاب‌های مرجع مربوط به علمای استان بوشهر است.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری پیش از ظهر سه‌شنبه در چهارمین کنگره علمی و پژوهشی علامه بلادی بوشهری اظهار داشت: علما و روحانیون استان بوشهر ستاره‌های پرفوغی هستند که همواره در طول تاریخ خوش درخشیده‌اند.

وی علمای استان بوشهر را عاملی برای افتخار دانست و خاطرنشان کرد: استان بوشهر استانی ولایت‌مدار و دین‌دار بوده است و این استان در همه ادوار دارای تاریخی پرفروغ بدون غروب و ولایت‌مدار بوده و امروز همچنان در منظومه ولایت قرار دارد.

امام جمعه بوشهر از ویژگی‌های روحانیت استان بوشهر به اتحاد، ولایت‌مداری، خدمت به مردم، همدلی با مردم اشاره کرد و افزود: تالیف، تحقیق و نشر کتاب‌های مختلف دینی و درسی از جمله خدمات روحانیت استان بوشهر بوده است.

وی از دیگر ویژگی‌های علمای استان بوشهر به اسلام خواهی به عنوان یک راه نجات و کمال انسانی اشاره کرد و ادامه داد: تمدن سیراف در استان بوشهر یک بستری برای تجلی روحانیت و ارائه آثار مکتوب است.

آیت‌الله صفایی بوشهری تصریح کرد: از دیگر ویژگی‌های روحانیت استان بوشهر می‌توان به تحصیل علم و اخلاق در بستر الهی، مردم‌داری، مبارزه با استکبار و ولایت مداری اشاره کرد.

وی با بیان اینکه استان بوشهر دارای تاریخ مبارزاتی ۶۰۰ ساله با استعمار است که از تجاوز پرتغالی‌ها تا انگلیسی شامل می‌شود، اضافه کرد: مبارزات مردم استان بوشهر با استعمار با حکم علما و روحانیون انجام می‌شد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه روحانیت استان بوشهر ستاره‌ای پرفروغ در آسمان جهان اسلام می‌درخشد و تاکنون فعالیت‌های مهمی انجام داده‌اند بیان کرد: بسیاری از کتاب‌های مرجع مربوط به علمای استان بوشهر است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه اتحاد و انسجام مردم استان بوشهر که در کشور زبانزد است اظهار داشت: مردم استان بوشهر از دیرباز بر مدار منظومه ولایت حرکت کرده‌اند و اتحاد، همدلی و وحدت در استان بوشهر در سایه ولایت حاصل شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر