چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۰۳۴۱
پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹

فکرشهر:  فرماندار شهرستان دیر گفت: هزار معلول تحت پوشش حمایت‌های بهزیستی شهرستان دیر قرار دارند.

به گزارش فکرشهر ازمهر، کریم علی حسنی پیش از ظهر پنجشنبه در جشن بزرگ روز معلولین که با حضور هنرمندان شهرستان دیر برگزار شد بر لزوم ایجاد نشاط اجتماعی و امید در میان معلولان برای فعالیت بیشتر آنها در جامعه از سوی سازمان‌های متولی تأکید کرد.

فرماندار شهرستان دیر با تاکید بر لزوم رفع مشکلات معلولان، بیان کرد: جامعه معلولان مستحق خدمات زیادی هستند و ما نیز در حد وسع اعتبارات شهرستان در خدمت این جامعه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: رسیدگی به نیازهای معلولان و افرادی که به هر دلیلی دارای محدودیت‌های خاص جسمانی و فیزیکی هستند، وظیفه انسانی و شرعی آحاد مردم است.

رئیس اداره بهزیستی دیر استان بوشهر گفت: هزار معلول تحت پوشش حمایت های بهزیستی شهرستان دیر قرار دارند که بیش از ۹۵ درصد از آنها کارت شنایی هوشمند بین المللی دریافت کرده‌اند.

محمد کرمی با بیان اینکه آماده زیر پوشش قرار دادن معلولان دارای شرایط هستیم اظهار داشت: فراهم سازی بستر حضور و روان سازی فرایندهای مشارکت جامعه معلولان در همه زمینه‌ها و امور باید در دستور کار همه دستگاه اجرایی استان قرار بگیرد.

کرمی با بیان اینکه تاکنون ۹۵ درصد معلولان شهرستان دیر کارت شناسایی هوشمند بین المللی دریافت کرده اند تصریح کرد: علی رغم تصویب سهمیه سه درصد اشتغال معلولین در ارگان های دولتی و خصوصی متأسفانه در مرحله اجرا روند کار مطلوب نیست.

وی خاطر نشان کرد: برای پروانه ساخت معلولان ۶۰ تا ۸۰ میلیون ریال وام بلاعوض پرداخت می شود و حق انشعاب گاز، آب و برق هم بصورت رایگان دریافت می کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دیر با بیان اینکه، برای هر یک از معلولانی که در مرکز روزانه نگهداری می شوند، ماهانه پنج میلیون ریال هزینه می شود گفت: به منظور افزایش انگیزه و توجه به نیازمندی‌های معلولان برنامه‌های تربیتی و فرهنگی این گروه از جامعه باید به صورت جدی پیگیری شود.

در پایان این مراسم با اهدا لوح سپاس و هدایا از معلولان برتر و تعدادی از خبرنگاران تقدیر شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر