جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی« فکرشهر»
فکرشهر - اسماء بوستانی: فرماندار دشتستان در آیین بزرگداشت روز دانشجو گفت: دانشجو را با حقیقت های نیکویی چون آرمان خواهی، آزادی‌خواهی، آزاد اندیشی، استقلال‌طلبی، صداقت و شجاعت می‌ستایند، به همین خاطر وجه تشابه همه دانشجویان، نه فقط در ایران بلکه در سراسر جهان، آرمان خواهی و آزادی خواهی است.
کد خبر: ۵۰۴۳۰
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۷

فکرشهر - اسماء بوستانی: فرماندار دشتستان در آیین بزرگداشت روز دانشجو گفت:  دانشجو را با حقیقت های نیکویی چون آرمان خواهی، آزادی‌خواهی، آزاد اندیشی، استقلال‌طلبی، صداقت و شجاعت می‌ستایند، به همین خاطر وجه تشابه همه دانشجویان، نه فقط در ایران بلکه در سراسر جهان، آرمان خواهی و آزادی خواهی است.

به گزارش فکرشهر ارسلان زارع اظهار داشت:  یکی از مصداق های بارز دانشجویان کشورحادثه 16 آذر بود که استمرار این حرکت، بعدها در نهضت انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (قدس سره الشریف) متبلور شد و در زمان  اوج گیری مبارزات علیه استبداد و دیکتاتوری به ویژه در سالهای 56 و 57 هجری شمسی از پیشتازان این حرکت سیاسی و اجتماعی، دانشجویان بودند.

وی با بیان اینکه بی تردید توسعه پایدار مفهومی جز استمرار حیات برای آینده ی نسل بشر نداشته است، ادامه داد: توسعه پایدار به عنوان مهم ترین و بزرگترین چالش همه ی کشورهای جهان در قرن بیست و یکم محسوب می شود.

فرماندار دشتستان دانشگاه ها را  پر ارزش ترین منابع برای پیشرفت و توسعه جوامع  دانست و ادامه داد: دانشجو و استاد با توسعه پایدار رابطه ای همسو دارند، مولفه های تاثیرگذار دانشگاه در امر توسعه پایدار باید بیشتر شناسایی شوند تا زمینه های نقش آفرینی آنها فراهم گردد.

وی توسعه پایدار را به عنوان مهمترین و بزرگترین چالش همه ی کشورهای جهان در قرن بیست و یکم اعلام کرد و ادامه داد: دانشجویان جدای از شاخص های علمی و پژوهشی و فراوانی اطلاعات و دانش ها تلاش می کنند که اطلاعات و دانش خود را در سطح جامعه ارائه دهند. دانشگاه پیام نورنیز به عنوان یکی از مراکز پویا فعالیت های خوبی داشته است و امیدوارم این فعالیت ها پایدار باشند.

رییس دانشگاه پیام نور برازجان ضمن گرامیداشت روز دانشجو اظهار داشت:  روز دانشجو از چند جهت روز مهمی است، از دهه 1320 یک دهه ی پرشوری در کشور پدید آمد و ناگهان بعد از کودتای 28 مرداد فضا تغییر کرد و فضای بسته ایجاد شده بود که دانشجوهای تهران این فضار را شکستند.

سیاوش جعفری افزود:  دانشجوها باید مراقب باشند که کفه دانش اندوزی آن ها سبک نشود و مسائل دیگر بر کسب و ارتقای علم آن ها مسلط نشود، همان گونه که دکتر علی شریعتی به پسرش گفت: فرزندم اگر می خواهی در دام استعماردیکتاتورگرفتار نشوی بخوان و بخوان و بخوان.  

بر اساس این گزارش، در انتهای این مراسم از دانشجوهای نمونه در رشته های مختلف تقدیر شد.

 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر