پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۰۴۷۲
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴

فکرشهر:  مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: فضای تولیدات گلخانه‌ای در استان بوشهر از ۱۹۹ هکتار در سال قبل به ۳۱۰ هکتار در سال جاری رسیده است.

به گزارش فکرشهر ازمهر، محمد تقی منوچهری ظهر یکشنبه در نشست کارگروه آب کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: توسعه کشت گلخانه‌ای را به صورت ویژه در دستور کار داریم و شاهد افزایش ۱۱۰ هکتاری فضای گلخانه‌ای در سال جاری هستیم.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۱۹۹ هکتار فضای محصولات گلخانه‌ای تا سال ۹۶ در سطح استا نبوشهر وجود داشت که امسال با احتساب فضاهای جدید به ۳۱۰ هکتار رسیده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای رتبه هفتم تولید محصولات گلخانه‌ای است اضافه کرد: در آبیاری تخت فشار نیز استان بوشهر دارای رتبه ۱۵ کشور است.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان شش هزار هکتار طرح آبیاری تحت فشار انجام خواهد شد، افزود: آبیاری تحت فشار در دو هزار و ۶۷۰ هکتار اراضی استان انجام شده و برای اجرای یک هزار و ۴۲۳ هکتار اراضی دیگر هم مصوبه گرفتیم.

منوچهری با اشاره به برداشت ۷۰ هزار تن گوجه‌فرنگی خارج از فصل در مزارع استان بوشهر بیان کرد: ۲۵ آذرماه بیشترین میزان برداشت را خواهیم داشت و پیش بینی می‌شود امسال ۱۶۰ هزار تن محصول در استان برداشت شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به کشت گندم در بیش از ۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: پیش بینی می شود ۱۰۰ هزار تن گندم را از کشاورزی خریداری کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر