پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۰۴۷۴
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲

فکرشهر:  استاندار بوشهر با اشاره به کمبود منابع آبی در استان بوشهر گفت: بهره‌برداری از آب سد رئیسعلی دلواری باید بر اساس نیازمندی‌های منطقه انجام شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالکریم گراوند ظهر یکشنبه در نشست کارگروه آب کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در بخش کشاورزی دارای ظرفیت‌های بالایی است که بخش مهمی از این ظرفیت‌ها مربوط به نخیلات است.

وی بر لزوم حمایت از نخلداران تاکید کرد و ادامه داد: یکی از دغدغه‌های اصلی در استان بوشهر تامین آب مورد نیاز نخیلات است که در این راستا کارگروه ویژه تعیین سهمیه آب نخیلات استان تشکیل می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به عضویت  معاون عمرانی، رئیس سازمان برنامه بودجه، مدیرعامل آب منطقه ای و مدیرکل جهاد کشاورزی در این کارگروه، بیان کرد: در این کارگروه سهمیه آب بخش نخیلات استان به احتساب حداقل‌ها معین خواهد شد.

گراوند خواستار توجه به وضعیت محیط پیرامونی و کشاورزی منطقه در زمینه توزیع آب سد رئیسعلی دلواری شد و خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از آب سد رئیسعلی دلواری باید بر اساس نیازمندی‌های منطقه انجام شود.

وی با اشاره به بارش‌های مطلوب در استان بوشهر طی پائیز امسال، تصریح کرد: رهاسازی آب سد به گونه‌ای باید که به کشاورزان و اراضی کشاورزی در منطقه آسیب نزند و از ظرفیت بارش‌های امسال به نفع کشاورزان استفاده کنیم.

استاندار بوشهر تاکید کرد: کارگروه ویژه برای تعیین سهمیه آب نخیلات با دقت نظر سهمیه را مشخص کرده و در صورت افزایش بارندگی در زمستان، ذخیره سازی خوبی صورت خواهد گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر