جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۰۴۷۶
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹

فکرشهر:  جانشین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به افزایش توانمندی‌های کشور اشاره کرد و گفت: مقابله با تهدیدهای اقتصادی دشمنان نیازمند تقویت انسجام داخلی است.

به گزارش فکرشهر از مهر، علی احمدی صبح یکشنبه در مراسم روز دانشجو جزیره خارگ اظهار داشت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران قرار داریم که اگر به مروری کوتاه به چهل سال گذشته داشتیم باشیم، موج های فراوان تحریم و تهدید وجود داشته است.

وی اضافه کرد: دور اول تهدید و تحریم در زمان دولت سازی در اوایل انقلاب بود که طرح شورش‌های قومیتی در کشور برای تجزیه کیان ایران اسلامی به راه انداختند، اما نیروی های انقلابی وارد عرصه شدند و شهدا و هزینه‌های بسیار زیادی شد که توانستند امنیت و آرامش را به کشور برگردانند.

جانشین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: موج دوم تهدید و تحریم بر تمامیت ارضی کشور بود که صدام بعثی با آغاز حمله به ایران چند شهر ایران را اشغال کردند.

وی ادامه داد: در سال آغازین جنگ ارتش جوانان شده انقلاب اسلامی ایران و شکل نگرفتن کامل نیروهای نظامی و ... باتوجه به نداشتن تجربه کافی با مشکلاتی در اوایل جنگ مواجه شدیم، ولی شاهد بودیم که نیروهای انقلاب آمدند و عزیزان بسیار زیادی از دست دادیم اما نهایتا هم سرزمین را از دست دشمن آزاد کردیم که در تاریخ ایران در جنگی سرزمین خود را از دست نمی‌داد بلکه تهدیدات هم دفع کرده بود.

احمدی تصریح کرد: امروز در جزیره خارگ نیروهای استکباری جرات نزدیک شدن به این جزیره را ندارند، آیا در زمان قبل از انقلاب هم اینگونه بوده است؛ مطمئنا جواب خیر خواهد بود. این جزیره هم اکنون منطقه آرامش و امنیت جمهوری اسلامی ایران است که این ارامش و امنیت مدیون خون شهدایی است که در خلیج فارس جاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: در همه صنایع دفاعی صاحب دانش و تکنولوژی روز دنیا هستیم که در راستای دفع تهدیدات آمادگی کامل را داریم. این روزها نیازمند حضور نیروها با روحیه انقلابی در عرصه های مختلف باشیم.

احمدی گفت: موج سوم تهدیدات و تحریم های حوزه تحریم های اقتصادی و فشار مستقیم به مردم است؛ تهدیدی که اقتصاد ملی ما را مورد هدف قرار داده و آن نیروهایی که باید جلوی این تهدیدات ایستادگی کنند و این تهدید را پاسخ دهند انسجام لازم را ندارند یا به نوعی می توان گفت استراتژی اگر تدوین شده ولی اجرا نشده است.

وی گفت: در این موج تحریم، استراتژی بر گرفته از انقلاب و سیاست های رهبر معظم انقلاب نبوده و نیست و همان نیروهایی که باید با این تحریم مقابله کنند استراتژی لازم را ندارند، لیبرال ها و تکنوکرات‌ها اقتصاد کشور ما را به گروگان گرفته است ولی باید نیروهای انقلاب با استراتژی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی وارد عرصه شوند، کشوری که می‌تواند موشک نقطه‌زن و سانتریفیوژ بسازد که نباید در تهیه مایحتاج روزمره ناتوان باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر