سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۰۵۱۰
سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴

فکرشهر: بخشدار ویژه خارگ با اشاره به کاهش وقوع جرایم گفت: جزیره خارگ در امنیت کامل است.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمود رضایی بعد از ظهر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی بخش ویژه خارگ اظهار داشت: پلیس امروز تحت امر ولایت و در نظام ارزشی خدمت می‌کند و رفتار و تلاشش با گذشته متفاوت است. پلیس امروز تحکیم مبنای امنیتی را در رفتارهای سخت جستجو نمی‌کند بلکه به دنبال امنیتی ارزش محور و مردم مدار است.

وی افزود: یکی از محورهای اساسی اقتدار مدرن و امنیت پایدار را قانون‌مداری و توسعه هنجارهای اجتماعی عنوان و پلیس امروز در تحکیم امنیت پایدار و ماندگار نمی‌تواند نسبت به شهروندان بی‌توجه باشد.

بخشدار ویژه خارگ ادامه داد: اقتدار، انضباط و قدرت جزو ماهیت و قاموس نیروی انتظامی است، اسلحه و اقتدار باید در خدمت امنیت و آسایش شهروندان به کار گرفته شود نه اینکه تهدیدی برای آنها باشد.

وی تصریح کرد: توجه به حقوق شهروندی در تامین امنیت پایدار ضروری و توجه به حقوق شهروندی هم گرایی در جامعه بوجود می‌آورد به طوری که در شرایط سخت و بحرانی مردم نیز به کمک اقتدار و نظام خواهند آمد.

رضایی گفت: بایستی ابزارهای اداره جامعه را در دست حاکمیت و مردم قرار دهیم. باید سطح همکاری و ارتباط مردم را افزایش دهیم به طوری که مردم نظام را از خود بدانند و برای امنیت آن گام بردارند، اگر امنیت را فقط مختص به نیروی انتظامی بدانیم و سهمی برای مردم قائل نشویم این امر خطری برای نظام جمهوری اسلامی ایران به حساب خواهد آمد.

رضایی یادآور شد: همکاری و تعامل مردم با نیروی انتظامی را سازنده و مشارکت و همدلی مردم با پلیس رمز موفقیت ماموران نیروی انتظامی در ماموریت های محوله است.

وی اضافه کرد: امنیت پیش شرط تامین سایر اهداف در جامعه به شمار می رود، پلیس به دنبال پیشگیری جرایم اجتماعی، آگاه سازی خانواده ها و آموزش همگانی است. با کاهش جرایم مواجه بوده ایم، توجه به معنویات و تقویت باورهای دینی نقش مهمی در پیشگیری از بروز بزهکاری و جرم در جامعه دارد.

بخشدار خارگ تاکید کرد: با توجه به شرایط خاص  و موقعیت استراتژیکی ، بخش ویژه خارگ با تلاش نیروی انتظامی و سایر مسئولان ذی ربط از امنیت خوبی برخوردار است.

در پایان این مراسم از خدمات سرهنگ مبارکی قدردانی و سرهنگ موسوی بعنوان فرمانده جدید انتظامی بخش ویژه خارگ معرفی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر