چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»/ در جلسه شورای اداری شهرستان دشتستان مطرح شد:
فکرشهر - اسماء بوستانی: نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری که ۲۰ آذر ماه در فرمانداری دشتستان برگزار شده بود گفت: در خصوص حل مشکل آب دشتستان تاکنون ۸ جلسه در وزارت نیرو با حضور معاون وزیر و دیگر مسوولین آب و فاضلاب کشوری داشتیم که در برخی از این جلسات مدیران آب استان و اعضای شورای اسلامی شهر برازجان و وحدتیه نیز حضور داشتند و تا کنون در این جلسات هر چه بوده حرف بوده و هیچ گونه عمل و اقدامی از مسوولین کشوری در خصوص حل معضل آب دشتستان نداشتیم.
کد خبر: ۵۰۵۲۵
سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹

فکرشهر - اسماء بوستانی: نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری که ۲۰ آذر ماه در فرمانداری دشتستان برگزار شده بود گفت: در خصوص حل مشکل آب دشتستان تاکنون ۸ جلسه در وزارت نیرو با حضور معاون وزیر و دیگر مسوولین آب و فاضلاب کشوری داشتیم که در برخی از این جلسات مدیران آب استان و اعضای شورای اسلامی شهر برازجان و وحدتیه نیز حضور داشتند و اکنون نوبت دولت است که قول هایی را که داده، عملی کند.

به گزارش فکرشهر، محمد باقر سعادت با اعلام اینکه اگر تا تابستان آینده وزارت نیرو، مدیران آب و فاضلاب استان و استاندار نتوانند مشکل آب مردم دشتستان را حل کنند،  باید پاسخگوی مردم باشند، افزود: مردم نیز باید آگاه باشند که طرف مقابلشان این مسوولین هستند؛ هر بار که مشکل آب دشتستان را در وزارت کشور مطرح کردم گفتند که می خواهیم آب شیرین کن نصب کنیم، می خواهند نصب کنند اما معلوم نیست کی و کجا.

سعادت با بیان اینکه مسوولین آب استانی و کشوری قبل از اینکه کار از کار بگذرد و بحرانی به وجود بیاید باید در  خصوص رفع معضل آب تلاش کنند، ادامه داد: بنده تا کنون در رفع مشکل اب پیگیری های زیادی انجام دادم که متاسفانه عمل را نمی بینم و فقط حرف می شنوم. امیدوارم مسوولین مربوطه هر چه زودتر در رفع این معضل اقدام کنند؛ زیرا رفع این مشکل و نصب آب شیرین کن ماه ها طول می کشد و امیدوارم در تابستان آینده مانند گذشته شاهد مشکلات عظیم بی آبی در سطح شهرستان و استان نباشیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه در مدیریت های استان، مدیران بومی جای خود را به مدیران غیر بومی می دهند، تاکید کرد: اگر در فعالیت نیروهای بومی اختلال یا ضعفی مشاهده شد، باید به او تذکر داد که در راستای اهداف و وظایف خود فعال تر و کوشا تر شوند، منصفانه نیست که نیروهای غیر بومی را جایگزین نیروهای بومی کنیم. امید است با عنایت استاندار به این موضوع دیگر شاهد این اتفاق در استان نباشیم.

سعادت از جایگزین شدن دو نیروی غیر بومی به جای نیروهای بومی در دستگاه های اجرایی استان خبر داد و افزود: به جای نیروهای غیر بومی نیروهای توانمند بومی باید جایگزین شوند، بنده به عنوان نماینده مردم دشتستان انتظار دارم شخص استاندار به این موضوع ورود کند و اجازه چنین کاری را در استان ندهد؛ زیرا نیروی غیر بومی با جغرافیا، فرهنگ و شرایط استان آشنایی ندارد و نباید مدیریت ها را به آن ها سپرد.

نماینده مردم دشتستان افزود: همه شما مدیران آگاه هستید که شهداء متعلق به همه افراد جامعه هستند، شهدا حتی مختص خانواده های خود نیستند، بنابراین همه ما چه اداری و چه غیر اداری مکلف هستیم در حد وسع و توان خود در برگزاری گنکره های یادمان شهدا و مراسمات مربوط به شهدا همکاری و در این مراسمات شرکت کنیم.

سعادت افزود: بحث هایی که امروز در جامعه مطرح است بحث لایحه FATF است که در مجلس شورای اسلامی با کثریت آرا مورد تایید نمایندگان مجلس قرار گرفته است.

فرماندار دشتستان یکی از مصوبات جلسه شورای اداری را شناسایی و برخورد با گران فروشان اعلام کرد و افزود: در سطح شهرستان انتظار داریم بازاریان، کسبه و اصناف بیش از گذشته در همه موارد خصوصا شناسایی و برخورد با گران فروشان همکاری های لازم را انجام دهند.

ارسلان زارع بحث پژوهش را دیگر مصوبه این جلسه دانست و اظهار داشت: امروزه نه فقط در کشورهای توسعه یافته بلکه در همه کشورها به این نتیجه رسیده اند که پژوهش و تحقیق هزینه نیست، بلکه کلید تحول در هر جامعه است. ان شاالله مراکز آموزشی و علمی ما علاوه بر فراهم کردن شرایط جهت تجلیل از پژوهشگران برتر، زمینه افزایش و پیشرفت دیگر پژوهشگران را نیز فراهم آورند.

زارع طرح تحول کشاورزی را موضوع مهمی دانست و ادامه داد:  از سال ۹۲ این طرح  در همه استانداری ها آغاز و سازمان جهاد استان و شرکت آب منطقه ای استان با برنامه ریزی، مطالعات گسترده ای را انجام دادند، هدف از اجرای طرح کشاورزی دشتستان (نخلستان) تغییر شیوه ی آبیاری سنتی به شیوه ی نوین آبیاری، جهت افزایش راندمان آبیاری است.

وی با بیان اینکه دشتستان نه فقط قطب کشاورزی در استان بلکه در جنوب کشور نیز به حساب می آید، ادامه داد: حدود ۴ هزار اصله نخل و ۷۵ درصد از باغات آبی استان و بیش از ۲۵ هزار نخلستان متعلق به این استان هستند؛ وقتی به آمار تعداد بهره برداران در استان نگاه می کنیم، ۳۴ درصد از بهره برداران در این بخش هستند و زندگی مردم از این طریق می گذرد. در خصوص این طرح،  تامین اعتبار اولیه و پیش بینی های لازم صورت گرفته است.

فرماندار دشتستان با ابراز امیدواری از تامین اعتبار و تکمیل سد دالکی تا سال ۱۴۰۰ افزود: امید است که با آغاز دولت سیزدهم، این شرایط فراهم شود که بتوانیم از این طرح در سطح شهرستان بهره برداری کنیم.

وی یکی از چالش های مهم کشور، استان و شهرستان را مشکل آب دانست و اظهار داشت: در خصوص رفع مشکل آب آشامیدنی اقدامات خوبی صورت گرفته است، بر اساس مطالعه گذشته، وزارت نیرو با احداث آب شیرین کن به روی دریا برای شهر برازجان موافقت کرد؛ که بعد از موافقت تخصیص میزان برداشت از آب دریا نیز در هفته گذشته اتفاق افتاد. علاوه بر صدور مجوز آب شیرین کن برای سعد آباد و وحدتیه، سرمایه گذار و پیمانکار نیز انتخاب شده، بر اساس جانمایی صورت گرفته انتظار داریم تا یک ماه آینده عملیات اجرایی آغاز گردد. سفارش تولید دستگاه های آب شیرین کن سعدآباد، آبپخش، وحدتیه و دالکی هم داده شده است.

زارع از حفاری ۱۴ حلقه چاه در سطح شهرستان خبر داد و افزود: حفاری این چاه ها تقریبا تمام، لوله گذاری ها انجام شده است و اطمینان دارم که در تابستان و بهاربتوانیم از این چاه ها در سطح شهرستان استفاده خواهیم کرد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر