جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۵۰۵۸۲
پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴

فکرشهر: شاگردان وینفرد شفر و یحیی گل‌محمدی در دیداری معوقه از هفته دوازدهم لیگ‌برتر امروز ساعت ۱۶:۱۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند. دیداری که برای هر دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، استقلال در حالی به مصاف پدیده می‌رود که روند رو به رشدی را در هفته‌های اخیر سپری کرده و از در شرایط کنونی از آماده‌ترین تیم‌های لیگ برتر است.

یاران شفر که در ابتدای فصل جاری اوضاع مناسبی نداشتند توانستند در سه بازی اخیر خود مقابل صنعت نفت آبادان، استقلال خوزستان و سپیدرود رشت با زدن ۹ گل، ۹ امتیاز را به دست بیاورند.

آبی‌ها که قبل از نیم‌فصل بارقه‌های امید را در دل هواداران‌شان کاشتند، امیدوارند با کسب سه امتیاز این دیدار خانگی، جایگاه خود را در بین مدعیان قهرمانی لیگ برتر تثبیت کنند.

در سوی دیگر این میدان، شاگردان یحیی گل‌محمدی قرار دارند که تاکنون لقب پدیده نیم فصل نخست را از آن خود کردند. یحیی در حالی که بازی نخست رفت را مقابل پرسپولیس واگذار کرد، دوست ندارد دومین بازی با تیم بزرگ پایتخت را هم واگذار کند. تیم او برخلاف استقلال در دو هفته اخیر خوب عمل نکرده و با کسب یک امتیاز در مصاف قبلیش، شانس خود برای قهرمانی در نیم فصل نخست را کاهش داده است.

تمام اعتراض‌های گل‌محمدی پیش از این بازی تاکنون به واقعیت پیوسته است چرا که او ماه گذشته، لغو بازی را بی ارتباط به شرایط نامساعد استقلال ندانسته بود و اکنون استقلال نسبت به یک ماه قبل کاملا زیر و رو شده و چه بسا در شرایطی بهتری نسبت به رقیب قرار دارد.

هر دو تیم در پنج بازی اخیر خود سه پیروزی، یک تساوی و یک شکست را ثبت کردند. در بازی‌های رو در رو نیز، استقلال شرایط بهتری دارد. آبی‌ها دو پیروزی و پدیده تنها یک پیروزی را ثبت کردند و دو بازی دیگر به تساوی ختم شده است.

استقلال با پیروزی در این بازی، می‌تواند ۲۷ امتیازی شود و موقتا در فاصله سه امتیازی، سپاهان و یک امتیازی پرسپولیس و پدیده قرار بگیرد. از طرفی پدیده با برتری در این دیدار، به سپاهان ۳۰ امتیازی می‌رسد اما کماکان به لطف تفاضل گل کمتر، شانس کمی برای قهرمانی نیم فصل دارد.

در کل این دیدار با توجه به جایگاه دو تیم، امتیازش می‌تواند معادلات زیادی را در صدر جدول تعیین کند و باید دید که این نبرد به اصطلاح شش امتیازی به سود چه کسی به پایان می‌رسد؟

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر