پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۰۶۸۸
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۳

فکرشهر: غلامرضا ظریفیان، فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید: هرچه یک پدیده ملی را به پدیده ای جریانی یا جناحی تبدیل کنیم، باعث می شویم جامعه به رسانه های متعدد و متکثری رو کند که نیازهای او را تامین می کند. در واقع جامعه برای تامین نیاز های خود در خلا نمی ماند.

به گزارش فکرشهر به نقل از انتخاب، پس از آغاز ریاست عبدالعلی علی عسگری در صداوسیما، نفوذ جریان پایداری در این سازمان افزوده شده ‏و این طیف توانسته افراد بیشتری را در رسانه ملی بگنجاند. پست جدید فرزند غلامعلی حداد عادل و برادر داماد حجت الاسلام رئیسی در صداوسیما، از انتصاب های اخیر این سازمان است. پیشتر انتصاب علی فروغی به ریاست شبکه سه نیز خبرساز شده بود. در کنار انتصاب های مذکور، اخیرا ریاست شبکه های مختلف صداوسیما به چهره هایی هم رده علی فروغی و ‏نزدیک به جریان پاداری سپرده شده است. مجید زین‌العابدین از شبکه تهران به شبکه یک رفت و جواد رمضان‌نژاد که پیشتر مدیر شبکه افق بود، به جای او به شبکه پنج ‏رفت.

ظریفیان درباره اخبار اینچنینی که پیرامون تلاش جبهه پایداری برای کنترل صداوسیما مطرح شده، گفت: انتخابات مجلس و ریاست جمهوری در رفتار اخیر مدیران صداوسیما موثر است و به نظر آنها نوعی مهندسی نگاه ها به صداوسیما و انتخاب افراد هم سو با یک جریان را در نظر دارند.

وی در عین حال توضیح داد: برخی فکر می کنند نقد دولت آن هم از رسانه ملی می تواند بر میزان مقبولیت و سبد رای آنها تاثیر بگذارد. در واقع بعضی جریان ها معتقدند می توانند با نقد دولت به جریان اصلاح طلبی آسیب بزنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره رویکرد صداوسیما افزود: هرچه یک پدیده ملی را به پدیده ای جریانی یا جناحی تبدیل کنیم، باعث می شویم جامعه به رسانه های متعدد و متکثری رو کند که نیازهای او را تامین می کند. در واقع جامعه برای تامین نیاز های خود در خلا نمی ماند.

وی تصریح کرد: سیاست گذاران این موضوع بدانند که ظاهر این تحرکات استفاده غیر ملی از رسانه ملی است و درواقع با عملکرد آنها رسانه ملی کارکرد خود را از دست می دهد.

ظریفیان با تاکید بر اینکه محروم کردن جامعه از یک رسانه ملی خسارت بزرگی را ایجاد می کند، افزود: تجربه نشان می دهد هر زمان از منافع ملی و ابزار ملی استفاده جناحی و جریانی کردیم علیه آن جریان تمام شده است و حتی افکار عمومی را بی انگیزه کرده ایم.

ظریفیان تصریح کرد: برخی رفتارها آسیب زننده به همه مردم است و نه ففط جریانی خاص.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر