جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۰۷۲۵
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۴

فکرشهر: فرماندار شهرستان تنگستان گفت: نرخ بیکاری ۱۸ درصدی در شهرستان تنگستان چالشی بزرگ است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالحسین رفیعی پور صبح یکشنبه در نشست با مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر در شهر اهرم اظهار داشت: یکی از مشکلات مردم در عرصه دریافت خدمات از ادارات دولتی، بروکراسی اداری است که در طی عمر دولت یازدهم و دوازدهم گام های خیلی خوبی برای ارائه خدمات آسان و بدون دردسر به مردم برداشته شده است.

وی افزود: وقتی دولت قرار است که یک سری خدمات به مردم ارائه دهد باید در ساختار اداری خللی در اجرای آن ایجاد نشود و بر همین اساس به دنبال این هستیم که کاهش زمان دسترسی مردم به خدمات دولتی را در سطح شهرستان فراهم کنیم.

فرماندار شهرستان تنگستان تصریح کرد: نگاه ما در عرصه خدمات دهی به جامعه محرومین این است که با یک تعامل مناسب با کمیته امداد، زمینه برخوردی این خانواده ها را از خدمات این نهاد ایجاد کنیم.

رفیعی پور گفت: بالا بودن نرخ بیکاری ۱۸ درصد در سطح شهرستان تنگستان را به عنوان یک چالش جدی می بینیم و با همه ساز و کارها به دنبال این هستیم که زمینه کاهش این نرخ را در سطح این شهرستان رقم بزنیم.

فرماندار شهرستان تنگستان عنوان کرد: مردم این شهرستان دارای طبعی بلند هستند و با وجود مشکلات و گرفتار ها صبوری می کنند که قابل تقدیر است  که نیاز است به خوبی این نوع طبع بلند آنها در قالب ارائه خدمات بهینه دیده شود.

افزایش ۳۵ درصدی کمک های مردمی

احمد لطفی مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر نیز اظهار داشت: در طی شش گذشته شاهد یک نوع تعامل مثبت و کارا بین کمیته امداد و دولت هستیم به گونه ای که در سال گذشته ۱۰۰ درصد بودجه این نهاد توسط دولت محقق شد.

وی افزود: در طی یک ماه گذشته نیز دولت با درک گرفتاری های مردم ، از محل هدفمندی یارانه ها و در قالب تبصره ۱۴، سهمیه ای به کمیته امداد اختصاص داد که در استان بوشهر زمینه تحت پوشش قرار گرفتن ۱۱ هزار خانواده نیازمند فراهم شد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: در حوزه اشتغال نیز از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی، ۶۰ میلیارد تومان در اختیار مددجویان کمیته امداد قرار گرفت که از این میزان ۵ میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد اهرم و مابقی بین ۱۸ اداره دیگر این نهاد در سطح استان توزیع شده است.

لطفی عنوان کرد: در کنار توجه دولت، مردم نیز با اعتقاد و اعتمادی که به این نهاد دارند زمینه توسعه مشارکت‌ها در این نهاد را فراهم کرده اند به گونه ای که اگر در سطح کشور در سال جاری شاهد افزایش ۳۵ درصدی کمک های مردمی به کمیته امداد هستیم این رقم در استان بوشهر، ۵۸ درصد در طی هشت ماه امسال نسیت به مدت مشابه در سال گذشته بوده است.

توسعه اشتغال در تنگستان

وی عنوان کرد: با توجه به رقم تقریبا ۱۸ درصدی بیکاری در سطح شهرستان تنگستان، به دنبال این هستم که با تخصیص تسهیلات مناسب اشتغال زایی به این شهرستان، نقشی موثر در کاهش میزان بیکاری و به خصوص در بین خانواده های تحت پوشش داشته باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر ادامه داد: نگاه کمبته امداد به ارائه خدمات به جامعه هدف، سیاسی کاری نیست و همین نوع استراتژی سبب شده که هم مردم و هم دولت با اعتماد خاصی به این نهاد کمک کنند تا بتواند در زمینه رفع محرومیت از چهره این استان برخوردار تلاش مضاعف تری کند.

لطفی با اعلام این که نیاز به همکاری ادارات شهرستان تنگستان برای تسریع در ارائه خدمات به محرومین داریم ، گفت: نهضت ساخت مسکن مددجویی برای نیازمندان را در سطح استان و از جمله شهرستان تنگستان، آغاز کرده ایم که با توجه به یک نگاه سه ساله برای مسکن دار کردن خانواده های تحتت پوشش ، همکاری ادارات دولتی شهرستان تنگستان را ضروری می دانیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر