جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۰۷۷۴
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۶

فکرشهر: طرح جنگلانه با هدف کمک به احیاء و بازسازی مراتع با حضور مسئولان و دوستداران طبیعت در مراتع روستای سجادیه بردخون اجرا شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، مسئول منابع طبیعی بردخون ظهر دوشنبه در این آیین اظهار داشت: طرح جنگلانه یک طرح مفید ملی است که اجرای آن از سال ۱۳۹۳ در سراسر کشور آغاز شده و هدف از اجرای آن حفظ پوشش گیاهی مراتع، جلوگیری از بروز طوفان شن، کاهش کانون‌های فرسایش بادی و کمک به احیای مراتع است.

حسین زارعی افزود: طرح جنگلانه یک فعالیت مشارکتی با محوریت سمن‌ها است و محدودیتی در زمینه تأمین بذر و نهال از سوی منابع طبیعی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: سازمان های مردم نهاد با هدف حفظ تنوع زیستی، حفاظت، احیا و ترویج فرهنگ منابع طبیعی مشارکت فعالانه ای دارند و این حضور و مشارکت سرمایه ای ارزشمند در حفظ منابع طبیعی است.

دهیار روستای سجادیه نیز گفت: طرح جنگلانه با هدف کمک به احیاء و بازسازی مراتع با حضور مسئولان، سازمان های مردم نهاد، شوراهای اسلامی، منابع طبیعی، همیاران و دوستداران طبیعت در مراتع روستای سجادیه با کاشت بذرهای مرتعی و دارویی سازگار با منطقه از نوع کنار، لگجی، حلپه، قیج و هندوانه ابوجهل اجرا شد.

علی بردستانی افزود: مساحت پیش بینی شده برای بذرکاری ۳۰۰ هکتار است که در این مرحله ۳۰ هکتار انجام می شود و در مراحل بعدی اراضی دیگر بذرکاری می شود.

وی افزود: این طرح بدون اعتبار خاصی و به صورت مشارکتی انجام می گیرد که از دانه های گیاهان محلی و دارویی منطقه استفاده می شود.

بردستانی ابراز داشت: اجرای این طرح به افزایش عرصه های جنگلی، تولید علوفه کافی، تقویت پوشش گیاهی، احیای مراتع و جلوگیری از فرسایش خاک کمک می کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر