شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۰۸۰۳
سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۴

فکرشهر: معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در سی و ششمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزی استان چهار هزار دانش آموز در مسابقات شرکت خواهند داشت.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حسن قلندری صبح سه‌شنبه در حاشیه برگزاری مسابقات کبدی دانش آموزی در سالن ورزشی شهید صدوقی شهر بوشهر اظهار داشت: مسابقات کبدی دانش آموزی استان برای اولین بار در دو گروه دختران و پسران در دوره تحصیلی متوسطه اول برگزار شد.

معاون تربیت و سلامت آموزش و پرورش استان بیان داشت: این مسابقات با حضور ۶۰ ورزشکار دختر و ۱۲۰ ورزشکار پسر برگزار شد که از نظر کمیت و کیفیت قابل قبول بود و از سطح خوبی برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات با شور و نشاط مناسبی در دانش آموزان همراه است اضافه کرد: در پایان این مسابقات در گروه دختران، دبیرستان متوسطه اول حضرت مریم بوشهر مقام اول، دبیرستان متوسطه اول عصمتیه گناوه مقام دوم و دبیرستان متوسطه اول خدیجه کبری دشتستان نیز مقام سوم را کسب کرد.

قلندری با اشاره به اینکه در روز دوم مسابقات نیز کبدی دانش آموزی متوسطه اول در گروه پسران برگزار شد افزود: نتایج این مسابقات نیز  با قهرمانی دبیرستان متوسطه اول شهید فروتن گناوه، نایب قهرمانی دبیرستان متوسطه اول مهد علم شهرستان جم و کسب مقام سوم دبیرستان متوسطه اول شهیدبهشتی کنگان به پایان رسید.

وی با بیان اینکه این مسابقات به صورت کانون قهرمان در حال اجراست افزود: دبیرستان متوسطه اول حضرت مریم بوشهر به نمایندگی از استان در گروه دختران در مسابقات کشوری شرکت خواهد کرد و همچنین دبیرستان متوسطه اول شهید فروتن گناوه نیز به نمایندگی پسران در مسابقات کشوری کبدی دانش آموزی کشور شرکت خواهد کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر ابراز داشت: ورزش دانش آموزی سکوی پرتابی برای دانش آموزان است و دانش آموزان می توانند با ارائه تلاش به رده های ملی برسند.

قلندری با بیان اینکه در سی و ششمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزی استان ۴ هزار دانش آموز در مسابقات شرکت خواهند داشت یادآور شد: با حضور این تعداد دانش آموز، تعداد شرکت کنندگان در مسابقات نسبت به سال گذشته یک هزار نفر افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه کبدی همان زو یک بازی ایرانی است اضافه کرد: این بازی، یک بازی محلی است که معمولا در مناطق استان طرفدار داشته است و هنوز نیز در بیشتر مناطق به سبک همان زو انجام می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای اولین بار در استان و آموزش و پرورش دوره مربی گری و داوری کبدی توسط این معاونت برای همکاران برگزار شده است اظهار داشت: برای این دوره از مسابقات سعی به استعدادیابی در مدارس بود و به همین دلیل مسابقات شهرستانی نیز برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان توجه ویژه ای به این ورزش دارد افزود: انجمن ورزش کبدی دانش آموزی در راستای فعال کردن جامعه دانش آموزی در استان راه اندازی شده است.

قلندری با بیان اینکه برای افزایش سطح کیفی مسابقات دانش آموزی استان برنامه ریزی لازم انجام شده است اضافه کرد: در برگزاری مسابقات ورزش دانش آموزی باید نگاه ویژه ای به مسائل فرهنگی و تربیتی داشت.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان در پایان خاطرنشان کرد: در طی سال های اخیر برای شادابی دانش آموزان المپیاد ورزش درون مدرسه ای با هدف مشارکت دانش آموزان در این برنامه ها انجام می شود که نشان از توجه بیشتر به دانش آموزان و ورزش دانش آموزی است.

مسابقات کشوری ورزش کبدی در مشهد و قم برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر