جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۰۹۳۱
شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۲

فکرشهر: معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: برای بازآفرینی سالانه 270 محله در کشور 25 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش فکرشهر از صدا و سیما، هوشنگ عشایری در بازدید از بافت های فرسوده شهرستان دشتی  افزود: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، به دولت و شهرداری‌ها تکلیف شده است برای بازآفرینی شهری وارد عمل شوند و سالانه در 270 محله کشور این طرح را اجرا کنند.

مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: برای اجرای کار در این 270 محله که بر اساس شاخص ها اولویت بندی شده، به 25 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی اضافه کرد: از این مبلغ 10هزار میلیارد تومان را بخش خصوصی، 7 هزار میلیارد تومان را شهرداری‌ها و 8 هزار میلیارد تومان را نیز دولت تامین می کند.

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: از 8 هزار میلیارد تومان سهم دولت تاکنون 4 هزار میلیارد تومان اعتبار آن پیش بینی شده و برای 4 هزار میلیارد تومان کسری دیگر نیز خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته و تصمیم سران قوا، مصوب شد از محل صندوق توسعه ملی با دستور مقام معظم رهبری تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: طی تفاهم‌نامه صورت گرفته بین وزارت راه و شهرسازی، صندوق توسعه ملی و سازمان برنامه و بودجه، مقرر شد 3 هزارو770 میلیارد تومان در اختیار طرح بازآفرینی محلات بافت فرسوده قرار گیرد.

عشایری ادامه داد: بر این اساس یکصد هزار وام 40 میلیون تومانی در شهرهای متوسط و کوچک و 50 میلیون تومان در کلان شهرها در اختیار سازندگان حرفه ای قرار خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین باقیمانده آن تا سقف 110 میلیون تومان نیز توسط بانک مسکن در اختیار این سازندگان قرار می گیرد.

معاون وزیر راه وشهرسازی تصریح کرد: وام اول که بودجه آن را دولت در اختیار بانک ها قرار می‌ دهد کارمزد ندارد و وام بانک مسکن نیز کارمزد 18 درصد دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر