پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر:  کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از کاهش قابل ملاحظه و محسوس دما در استان طی روزهای آینده خبر داد و گفت: کشاورزان مراقب سرمازدگی باشند...
کد خبر: ۵۰۹۵۶
شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۶

فکرشهر:  کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از کاهش قابل ملاحظه و محسوس دما در استان طی روزهای آینده خبر داد و گفت: کشاورزان مراقب سرمازدگی باشند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، پیام مساعدی اظهار داشت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده تداوم وزش باد شمال غربی و در پی آن تلاطم دریا طی امروز و روزهای آینده است.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود وزش باد شمال غربی طی امروز و فردا در سواحل و بر روی دریا بویژه مناطق مرکزی و جنوبی خلیج فارس شدت بیشتری یابد و دریا نیز کاملا مواج و متلاطم باشد.

مساعدی بیان کرد: با توجه به نفوذ توده هوای سرد به استان و کاهش قابل ملاحظه و محسوس دما طی امروز تا اواسط هفته، نسبت به ایجاد تنش دمایی و رخداد صفر فیزیولوژی و در پی آن سرمازدگی در محصولات کشاورزی بویژه در مناطق مرتفع و غیر ساحلی همچون دشتستان، جم، دشتی و مناطقی از تنگستان هشدار داده می شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: توصیه می شود به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی در مزارع کشاورزی استان بوشهر، تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی افزود: در ساعات آینده جهت وزش باد در نقاط غیر ساحلی غالبا شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۴ تا ۳۶ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و در نقاط ساحلی و بر روی دریا غالبا شمال غربی یا سرعت ۱۸ تا ۴۶ گاهی تا ۵۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مساعدی ادامه داد: ارتفاع موج دریا نیز بین ۱۲۰ تا ۲۱۰ سانتیمتر و در سواحل مرکزی و جنوبی استان گاهی تا ۲۷۰ سانتیمتر خواهد بود.

وی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت سه و ۲۷ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۹ و ۴۱ دقیقه، جزر دوم ساعت ۱۳ و ۴۴ دقیقه و مد دوم دریا ساعت ۲۰ و ۲۰ دقیقه خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر