شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»/ به همت انجمن علمی رشته حقوق دانشگاه آزاد واحد دشتستان برگزا شد:
فکرشهر - اسماء بوستانی: به همت انجمن علمی رشته حقوق دانشگاه آزاد واحد دشتستان، همایش پزشکی قانونی با موضوع و ضرب و جرح و انواع مرگ با تدریس رییس اداره پزشکی قانونی دشتستان سوم دی ماه در این دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۵۱۰۴۶
دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۷

فکرشهر - اسماء بوستانی: به همت انجمن علمی رشته حقوق دانشگاه آزاد واحد دشتستان، همایش پزشکی قانونی با موضوع و ضرب و جرح و انواع مرگ با تدریس رییس اداره پزشکی قانونی دشتستان سوم دی ماه در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، رییس اداره پزشکی قانونی شهرستان دشتستان، ضرب را صدمات و آسیب های حاصل از برخورد عوامل خارجی به بدن که بدون از هم گسیختگی ظاهری نسوج بدن و جاری شدن خون دانست و ادامه داد: جرح نیز صدمات حاصل از برخورد عوامل خارجی به بدن که با از هم گسیختگی بافت های بدن و اغلب با خونریزی همراه باشد، است.

دکتر خضر خلیلی انواع ضرب و جرح را جنایی، اتفاقی، تصادفات رانندگی و ناشی از کار اعلام کرد و افزود: جناحی عمدی است با آلات کشنده، که طی منازعاتی به قصد جنایت ایجاد می شود؛ ضرب و جرح اتفاقی نیز بر اثر حوادث و اتفاقات به طور غیر عمد ایجاد می شود که برق گرفتگی و زلزله را شامل می باشد.

وی در خصوص توضیح ضرب و جرح تصادفات رانندگی و ناشی از کار نیز گفت: تصادفات رانندگی که امروزه به علت فراوانی آن، جدا از موارد اتفاقی مورد بررسی قرار می گیرد. ناشی از کار نیز مانند این است که در کارخانه ها یا مراکز صنعتی به علت نقص فنی دستگاه ها، بی احتیاطی و یا خطای انسانی ایجاد می شود.

دکتر خلیلی علل و آلات ضرب و جرح را عوامل طبیعی، وسایل اتفاقی و آلات از پیش تهیه شده بیان کرد و ادامه داد: عوامل طبیعی مانند اعضای بدن که به ندرت و با قصد قبلی مورد استفاده قرار می گیرد. وسایل اتفاقی، هنگام منازعه یا دفاع به صورت اتفاقی در دسترس قرار می گیرند. آلات از پیش تهیه شده نیز سلاح سرد و گرم، مواد منفجره و مواد شیمیای را شامل می شود.

رییس اداره پزشکی قانونی شهرستان دشتستان صدمات ضرب و جرح را ساییدگی و خراشیدگی، له شدگی، سرخ شدگی، تورم، خون مردگی، کبودی، سیاه شدگی، شکستگی، در رفتگی و پیچ خوردگی اعلام کرد و افزود: مرگ نیز یک پروسه و فرآیند است که متعاقب توقف حیات در موجود زنده ایجاد می گردد؛ علائم بالینی و ظاهری فردی که فوت شده نیز از بین رفتن حس حرکت بدن، توقف جریان خون و تنفس، رنگ پریدگی، شل شدن عضلات بدن و گشاد شدن مردمک چشم و ثابت ماندن اندازه آن در مقابل تاباندن نور به چشم است.

دکتر خضر خلیلی با بیان اینکه در برخی مسمومیت ها در حالاتی که به دلایلی اکسیژن درون خون به مصرف نمی رسد کبودی نعشی به رنگ های دیگر ملاحظه می شود، اظهار داشت: این مسمومیت ها، مسمومیت با سیانور و سرماخوردگی به رنگ آلبالویی روشن، مسمومیت با منوکسید کربن به رنگ گلی روشن، مسمومیت با کلرات پتاسیم نیز به رنگ شکلاتی است.

به گزارش فکرشهر، دکتر خضر خلیلی مسائل و موارد مهمی از ضرب و شتم ها و چگونگی برخورد قانون با مجرم و مصدوم را در این کارگاه تدریس کرد.

بر اساس این گزارش، دبیر همایش، رضا مزارعی نژاد بود که مدیریت انجمن علمی حقوق دانشگاه آزاد را نیز بر عهده دارد.

 

 

 

نظرات بینندگان
نگار
|
-
|
دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۷
سلام من نبودم ولي توي پزشك قانوني كه رفتم پيش ايشون واقعا عالي بودن
رجب اوقلو
|
-
|
جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
کسی میدونه در یک همایش پزشکی با مبحثی جنائي و ضرب و جرح این بچه ها انجا چیکار میکنند !؟؟؟
ایا اینها دکتر هستند ؟! 
خالق تمیزی
|
-
|
پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴
کلیات طرح دیدگاه عموم دررابطه با همایشها علی الخصوص فردی که اطلاعات ندارد فقط مشاهده میباشد لذاحضور فردباتجربه در همایشها بیشتر به خود همایشها و افراد کمک میکند.باتشکردکتر خالق تمیزی
احسان بنی
|
-
|
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۵
بسیار همایش خوب آموزنده بودوواقعا برای جامعه شناسی گاهی این نوع مطالب جالب و خواندنی میباشد و بنده بسیار تشکر می کنم از دبیر این همایش ودرضمن نظر آقای دکتر خالق تمیزی هم برای بنده خیلی خلاصه و مفید بود.
اح
|
-
|
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۰
قبلا نوشتم
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر