جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۰۴۸
سه‌شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷

فکرشهر ـ همایون فقیه: مدت ها پیش موضوعی در مجلس مطرح شد که بر اساس آن آرا و عملکرد نمایندگان مجلس شفافیت سازی شود که با مخالفت عده ای از نمایندگان رو به رو شد.
 شفافیت سازی آرا و عملکرد نماینده مجلس از خواسته های اصلی مردم است و علاوه بر شفافیت سازی در آرا، مردم خواهان این هستند که هزینه های انتخاباتی نمایندگان هم شفاف شود، همراه با وعده های انتخاباتی شان که آیا نماینده ای که صدها میلیون تومان هزینه انتخاباتی می کند، واقعا دلسوز مردمش است و قانع همین چند میلیون حقوق ماهانه مجلس است یا منفعت طلبی شخصی برای خود و همراهانش.
هر چه بود و نبود نشان داد برخی نمایندگان مخالف از شفافیت سازی ترس دارند و صندلی سبز بهارستان را به دستان پینه بسته مردان و زنان زجر کشیده دیار خود ترجیح می دهند و علاوه بر عدم شفافیت سازی، وقتی معیارهای اخلاقی، علمی، شرعی، انسانی و غیره، جای خود را به معیارها و زد و بندهای سیاسی می دهد نتیجه آن می شود روییدن نمایندگانی همچون نماینده سراوان که به هر دلیل موجه و غیرموجه نمی تواند با رییس گمرک ملاقات کند و دهان خویش را باز کرده و هتک حرمت می کند و در جلسه غیرعلنی مجلس که فیلمش در فضای مجازی آمد، مدعی هم می شود که به ایشان توهین شده و باید مسوولین مربوطه را عزل کنند و حال داستان آنجا مصیبت بارتر می شود که رییس مجلس جناب دکتر علی لاریجانی می گوید باید با کسی که این کلیپ را منتشر کرده برخورد شود و شوخی نیست.
جناب لاریجانی به نظر شما معنی شوخی چیست؟ پس حتما شوخی آن است که مردم مستضعف شده اند پله ترقی برخی آقایان؟ یا شوخی آن است که نماینده سراوان برای سرپوش گذاشتن بر رفتارش پشت عزت و بزرگی قوم بلوچ و مذهب آنان سنگر می گیرد؟ یا اینکه شوخی ـ شوخی، بر خلاف شایسته سالاری، عده ای به مجلس راه یافتند؟ نمی دانیم شاید هم شوخی همان عدم حضور روسای قوا در شورای انقلاب فرهنگی باشد؟ نظارت مجلس کجاست؟ آبروی آن مجلسی که امام (ره) فرمود در راس امور است، کجاست؟ اگر حقیقت داشته باشد که وزیر اقتصاد از آن نماینده عذرخواهی کرده، باید خون گریه کنیم. باید دعا کنیم فهم انقلابی مسوولین، از وجدان انقلابی و بیدار آن کارمند ساده و آن ارباب رجوع کمتر نشود.
می گویند در قانون، توهین به پرسنل دولت و مسوولان، فلان مقدار حکم و حد شرعی دارد؛ آیا قانون مجازات اسلامی برای چنین رفتارهای توهین آمیز این نماینده حکم و حد شرعی دارد؟ یا حکمش اخراج آن کارمند مسوولیت پذیراست؟ دغدغه آن را داریم که آنقدر تفکرات و نظرات و عقاید انقلابی امثال آیت اله بهشتی ها، طالقانی ها، رجایی ها و غیره کمرنگ شده باشد که امروز شاهد عذرخواهی وزیر و فردا اخراج آن کارمند و روز دیگر زندان رفتن و حد شرعی برای آن جوان کاپشن مشکی پوش ارباب رجوع باشیم.
آن بزرگ مرد تاریخ سیاست و عرفان، حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: همین مردم (...) ولی نعمت ما هستند و ما باید این معنا را در قلبمان احساس کنیم که با این ولی نعمت‌های خودمان رفتاری بکنیم که خدا از آن رفتار راضی باشد. گمان نکند آن کسی که فرماندار یک جایی است باید به رعیت آنجا، به مردم عادی آنجا، به بازاری آنجا یک وقت خدای نخواسته یک بالاتری بفروشد، آن طوری که ساخت فرمانداران زمان سابق بود.
 آیا مسوولین و نماینده گان مجلس خود را آقا و سرور مردم می دانند یا خدمت گزار ملت؟ در طول این چهار دهه انقلاب، مسوولینی خدمت کردند که با تمام وجود خود را خدمت گذار ملت می دانستند و شب و روز نمی شناختند و نمی شناسند و در مقابل برخی هم پشت میز نشستند و روی صندلی سبز بهارستان که ملت را رعیت و زیر دست خود می دانند و اگر این چنین رفتارهای مسوولین و آقایان تمام نشود، همین مردمی که انقلاب برای خودشان خون داده اند طوری آنان را بیرون می کنند که هیچ راهی برای بازگشت شان نیست.
رفتار زشت این نماینده با کمیت و کیفیت های متعددی در سرتاسر کشور توسط برخی مسوولین نشان داده می شود و به قول امام راحل «بترسید از روزی که ملت به باطن ذات پلید شما پی ببرند».
فعلا قدرت، نفوذ، ثروت و... شده وسیله ای برای برخی که خون ملت را بمکنند و ای کاش سیر می شدند که نمی شوند. 
در اتفاق دانش آموز پیش دبستانی در زاهدان که چند میلیون شهریه داده و توانایی درک این را ندارد که وقتی آتش سوزی شد باید بیرون برود و برای پناه یافتن متاسفانه به زیر میز می رود و در نهایت جان خود را از دست می دهد، سنگ و جامدات هم خون گریه می کنند، اما برخی آقایان آب در دلشان تکان نمی خورد؛ از این قبیل اتفاقات زیاد رخ می دهند که مدتی هم مسوولین و هم مردم گرم هستند و بعد آن سرد و به فراموشی سپرده می شود. مردم سیستان و بلوچستان در آن وضعیت ناهنجار فقر زندگی می کنند که آدمی گاهی فکر می کند شاید سیستان جزیی از ایران ثروتمند نباشد، کدام مسوول درد این مردم را می فهمد؟ کدام مسوول می تواند با حقوق اداره کار یک ماه زندگی کند؟ کدام نماینده مجلس و کدام مسوول حاضر است مثل مردم سیستان یا مردم ضعیف کشور در شهرها و روستا زندگی کند؟ جواب آن دانش آموزی که در بدترین شرایط ممکن در حال تحصیل در بدترین نقطه کشور است با تبعیضی که برای دانش آموزان متصل به قدرت و ثروت است را چه کسی می دهد؟ آن دانش آموزی که در کلاس گرم و نرم درس می خواند و پس فردا با انواع و اقسام سهمیه ها وارد دانشگاه می شود و در مقابل آن دانش آموزی که در کانکس درس می خواند با بخاری نفتی و بدون کفش و به خاطر تبیعضات نمی تواند درس بخواند را چه کسی می دهد؟ آیا برخی مسوولین و برخی نمایندگان مجلس در ادوارهای گذشته در گناه آن زن و دختری که به خاطر فقر تن فروشی می کند شریک نیستند؟
گاهی نگارنده با خود فکر می کند که برخی آقایان، مردم مستمند و زیر خط فقر اطراف تهران را نمی بینند که زیر چشمشان است، می خواهند مردم مرز نشین را ببینند؟ 
چه توقع بیجایی!!
نمی دانیم چه زمانی قرار است نسل برخی مسوولین جاه طلب نابود و تمام شود!
جواب خون این همه شهید جنگ تحمیلی و شهدای مدافع وطن و شهدای مدافع حرم را چه کسی می دهد؟ 
گاهی نگارنده برای برخی جوانان هم نسل و هم سن و سالش افسوس می خورد که در مرداب کثیف سیاست بازی های جاه طلبان و قدرت طلبان، برخی راستی ها و برخی چپی ها غرق شده اند. امام خمینی(ره) فرمود: «مجلس خانه همه مردم و امید مستضعفین است...»؛ چرا برخی مردم را فقط برای در باز کردن می خواهند و به درون خانه خود راه نمی دهند؟ چرا به جای مستضعفین، ثروتمندان و قدرت داران را جایگزین کرده اید؟ چرا تا کسی رابطه و نفوذ و امثال بند «پ» نداشته باشد، کارش درست نمی شود؟ چرا برای منافع خود و اطرافیان خود رفتارهای نامناسب انجام می دهید؟ چرا انسانیت را فراموش کرده و عده ای سوگند ابتدای مسوولیت خود را فراموش کرده اند؟ چرا رفتار برخی آقایان درس نمی شود؟ بازهم الحمدالله و خدا را شکر که فضای مجازی روی کار آمد تا برخی آقایانی که اعتقادی ندارند که خدا می بیند و عالم همه در محضر خداست، حداقل یقین حاصل کنند که از چشم فضای مجازی پنهان نیستند. مطمئنا مردم قدردان مسوولین خدمت گذار هستند که این مورد هم کم نیستند و زحمات شبانه روزی برخی نمایندگان خود را در مجلس می بینند و متشکر هستند از آنان و یا وقتی می بینند که امام جمعه شهرشان همچون تبریز، رشت، ایلام، قزوین، شیراز و...،  بدون آلایش و بدون هیچ موردی خاصی درد مردمشان را با پوست و گوشت خود لمس می کنند و رابطه علوی مانند با مردم خود دارند، خداوند را سپاسگزارند؛ اما در مقابل منتظر نمایان شدن ذات پلید و کثیف برخی مسوولین و برخی نمایندگان هم هستند؛ برخی مسوولین جاه طلب و برخی نمایندگان قدرت طلب! این انقلاب اسلامی و خون شهدا را به مردم پس دهید!

نظرات بینندگان
شهروند
|
-
|
سه‌شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۳
کاش نماینده دشتستان هم برای مردمش تکانی به خودش بدهد
محمد
|
-
|
سه‌شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۰
این دغدغه های همه هست ولی کسی گوش نمیکنه....حالا میخاد مقاله شما توی برازجون به گوش تهرونی ها برسه....
سید
|
-
|
سه‌شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۲
احسنت
برازجانی
|
-
|
سه‌شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
یادداشت سرشار از منطق و حرف دل مردم بود.
محمدی
|
-
|
سه‌شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
همچون یادداشت های همیشگی تون عالی بود امیدوارم صدای مردم محروم استان بوشهر به تهرانی ها یک روز برسد
صفری
|
-
|
سه‌شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
امیدوارم مصداق این ضرب المثل محلی نشه که هُف توی لوله پولیکا ست.....

اما تفکرات و عقاید و قلم نویسنده را همیشه میپسندم
ابراهیم
|
-
|
سه‌شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
مطلبی کاملا پربار و مصداق بارز نمایندگان بی جنم دولت نه ملت

اکثرقریب به اتفاق نمایندگان با رانت و خرید رای و با پشتوانه مالی دولتیا رسیدن به کرسی مجلس
فاطمه_سادات
|
-
|
سه‌شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
همیشه و در همه روزگاران وقتی ظلمی روا شده و حقی ناحق شده، افراد اهل قلم بوده اند که با قلم های برنده تر از شمشیر خود به دادخواهی مظلومان برخاسته اند!

احسنت بر نگارنده ای که بی مهابا سخن از دل ما می گوید...
دانشجو
|
-
|
سه‌شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
جانا سخن از دل ما میگویی...
معلم
|
-
|
چهارشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
اندیشه ی چنین جوانانی باید سرمشق باشد...
بهزاد
|
-
|
چهارشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
درود بر اهل قلم که همیشه و در همه حال صدای حق را  رسا و به صراحت ادا میکنند

درود بر شما جناب فقیه
جوان
|
-
|
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۰
هر کسی در هر جایگاهی که هست نباید زیر بار ظلم برود...حق دادنی نیست ککا،گرفتنی هست....
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر