پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۰۹۸
چهارشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳

فکرشهر:  مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر از گسترش برنامه‌های آموزشی برای کاهش خسارت زلزله در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش فکرشهر، قاسم قائدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با گرامیداشت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی اظهار داشت: شعار امسال این روز تدبیر در حوادث به منظور کاهش خسارات در راستای اقتصاد مقاومتی است.

وی اضافه کرد: حوادث طبیعی از جمله زلزله اصلا خبر نمی‌کند و قابل پیش‌بینی نیست و جزئی از طبیعت هستند که رخ می‌دهد و ما وظیفه داریم که آمادگی را هر روز در مقابل این پدیده‌ها افزایش دهیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر با تاکید بر لزوم افزایش آمادگی برای مقابله با چنین حوادثی ادامه داد: استان بوشهر روی گسل‌های متعددی قرار دارد و هر آن تهدیدی جدی محسوب می‌شود و هر لحظه ممکن است که شاهد لرزشی باشیم.

وی از آموزش به عنوان یکی از مهمترین راه‌ها برای کاهش خسارات ناشی از حوادث طبیعی اشاره کرد و بیان کرد: در زمینه آموزش برنامه‌های مختلف و متعددی را داریم. همچنین تهیه و تدوین سند جامع مدیریت بحران با حوزه‌های زلزله و سیل و خشکسالی تعریف شده است و در دست پیگیری است.

قائدی افزود: در زمینه مقابله با زلزله طرح‌های پژوهشی متعددی تدوین شده است تا اعتباراتی در این زمینه اختصاص یابد و طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی برگزار شود.

وی از مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در سطح روستاهای استان بوشهر با تلاش بنیاد مسکن استان بوشهر مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی انجام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر ادامه داد: در زلزله‌های اخیر به خاطر همین مقاوم‌سازی که صورت گرفته است شاهد کمترین خسارت‌ها بودیم و در زلزله بزرگ اخیر در جنوب استان خسارت جانی نداشتیم و خسارت مالی هم بسیار کم بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر