جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۱۷۹
جمعه ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳

فکرشهر: امام جمعه بردخون گفت: دو قطبی کردن جامعه با چپ و راست نقشه دشمن است و اصلاح طلب این نیست که اطراف فردی را بگیریم که ضد ولایت و انقلاب اسلامی است.

به گزارش فکرشهر از فارس، حجت الاسلام سیدحسین رکنی حسینی امروز در خطبه های نماز جمعه بردخون اظهار داشت: مسئولان امانت دار مردم هستند و باید از این جایگاه به نفع مردم استفاده کنند.

امام جمعه بردخون با بیان اینکه تقوا دو جنبه فردی و اجتماعی دارد، افزود: یک فرد میلیاردها تومان از یک بانک بدون هیچ تشریفاتی وام می گیرد اما یک فرد معمولی برای گرفتن وام مختصری باید از موانع مختلف عبور کند.

رکنی حسینی  ابراز داشت: حماسه ۹ دی از ایام الله است که برخلاف برخی گفته ها مانند حادثه عاشورا باید هر ساله تکرار شود.

وی با اشاره به اینکه این روز در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد، اضافه کرد: پس از انتخابات سال ۸۸ برخی، فتنه ها و آشوب های خیابانی راه انداختند و خواص بی بصیرت به حمایت از فتنه برخاستند و آتش آن را شعله ور کردند.

امام جمعه بردخون گفت: تقلب در انتخابات بهانه بود و هدف براندازی جمهوری اسلامی بود. آنها ۹ ماه حادثه آفرینی کردند و ضمن توهین به نمادهای عاشورا نظم و امنیت اجتماعی را به هم ریختند.

خطیب جمعه بردخون ادامه داد: سرانجام ملت ولایتمدار ایران در ۹ دی ۸۸ در سراسر کشور با حضور میلیونی حماسه آفریدند و با ولایت و آرمان های امام و شهدا تجدید میثاق نمودند.

وی با اشاره به اینکه ملت در برابر هر فتنه ای می ایستد، تصریح کرد: ولایت مداری و ولایت محوری ریشه در اعتقادات و باورهای مذهبی دارد و اگر از ولایت حمایت شود کشور آسیب نمی بیند و این بصیرت و هوشیاری مردم نقشه دشمن را خنثی کرد.

امام جمعه بردخون اظهار کرد: دو قطبی کردن جامعه با چپ و راست نقشه دشمن است و اصلاح طلب این نیست که اطراف فردی را بگیریم که ضد ولایت و انقلاب اسلامی است.

رکنی حسینی با تأکید بر اینکه استقلال و عزت ما در پرتو اتحاد است، افزود: در این منطقه با جمعیت کم عده ای به این سمت و عده ای به آن سمت رفته اند و در مقابل هم جبهه گرفته اند که باید در پرتو ولایت حرکت کنیم.

وی با تسلیت ارتحال حضرت آیت الله شاهرودی به نقش تریبون نماز جمعه اشاره کرد و گفت: حدود هزار نماز جمعه در کشور وجود دارد اما عده ای برای جداکردن مردم از این تریبون، تبلیغات سویی به راه انداخته اند.

رکنی حسینی اضافه کرد: تریبون نماز جمعه متعلق به هیچ شخص، گروه یا جریان سیاسی نیست و تنها منعکس کننده نظرات رهبری، مطالبات مردمی و اهداف نظام جمهوری اسلامی است اما در کشور قلمها و زبان هایی برای تضعیف ارتباط مردم با این نهاد تلاش می کنند.

وی گفت: امامان جمعه استخدام هیچ نهادی نیستند و از هیچ نهاد یا مؤسسه ای حقوق نمی گیرند و حتی پس از سی سال فعالیت یک ریال پاداش به عنوان بازنشستگی دریافت نمی کنند.

امام جمعه بردخون با بیان اینکه درآمد امام جمعه از محل وجوه شرعی و خمس است، گفت: بنده از چند بانک و کمیته امداد وام گرفته ام  تا بتوانم مخارج خود را تأمین کنم.

وی افزود: عده ای دانسته یا نادانسته بیان می کنند که امامان جمعه حقوق بگیر هستند و از نظام حمایت می کنند اما در خطبه ها از اقشار مختلف حمایت می شود و مفتخرم در این مدت به عنوان سرباز ولایت از مردم حمایت کرده ام.

امام جمعه بردخون ابراز داشت: در این چند سال هیچ چیز بجز چند لوح تقدیر به زندگی من اضاف نشده و مانند ضعیف ترین قشر جامعه زندگی می کنم.

خطیب جمعه بردخون خاطرشان کرد: امامان جمعه در خط مقدم دفاع از ولایت و نظام و مردم و انعکاس دهنده مشکلات آنان هستند.

وی جان باختن تعدادی از دانشجویان را  به خاطر بی توجهی و سهل انگاری و عدم نظارت تسلیت گفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر