پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۱۸۱
جمعه ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵

فکرشهر: معاون وزیر کشور در رونمایی از اطلس و سند اجتماعی استان بوشهر گفت: تدوین این اطلس و سند مسیر معینی را پیش روی مسئولان استان بوشهر برای جبران عقب ماندگی و بررسی پیشرفت‌ها قرار می‌دهد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، تقی رستم‌وندی در نشست کارگروه تخصصی اجتماعی استانداری بوشهر با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در لایه‌های مختلف جامعه اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی در مقاطع مختلف بروز می‌کند و در شرایط تحریم اقتصادی، با توجه به وارد شدن شوک اقتصادی افزایش آسیب‌های اجتماعی دور از انتظار نیست.

 رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با بیان اینکه تحولات ایجاد شده در بخش اقتصادی به طور یقین حوزه اجتماعی را تحت تاثیر قرار می‌دهد تاکید کرد: باید متولیان این بخش با حساسیت بیشتری در حوزه  امور اجتماعی مداخله کنند.

رستم‌وندی با تاکید بر پیگیری متولیان امر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از مشکلات اقتصادی بیان کرد: برای مصون ماندن از آسیب‌های اجتماعی ناشی از تحولات  اقتصادی، اجرای طرح‌های ویژه در برابر کنترل آسیب‌های اجتماعی ضروری است.

معاون وزیر کشور خطر گستردگی آسیب‌های اجتماعی را جدی دانست و تاکید کرد: اقدام پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید در گلوگاه‌ها باشد.

رستم‌وندی با اشاره به اجرای طرح نظام مراقبت دانش‌آموزان  تحت عنوان نماد گفت: این طرح از جمله طرح‌های راهبردی، بلند مدت و بادوام است که با توجه به فراگیری و پوشش جمعیتی وسیع باید قدرت اجرا شود.

وی با بیان اینکه طرح نماد با پنج ویژگی می‌تواند یکی از طرح‌های فوق‌العاده و موفق باشد، خاطر نشان کرد: طرح نماد با توجه به عمق اثربخشی که دارد به خوبی از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند و ابعاد پیشگیرانه امدادی و صیانتی در آن دیده شده است.

معاون وزیر کشئور به آسیب پذیری محله‌های حاشیه‌نشین شهرها پرداخت و تصریح کرد: همه اقدام‌های اصلاحی باید به محله‌های حاشیه‌نشین شهرها سوق داده شود.

‌رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با تاکید بر شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان در حاشیه‌نشینی شهرها‌ افزود: اجرای طرحهای مختلف از جمله المپیادهای ورزشی برای شناخت استعدادهای جوانان و نوجوانان مناطق حاشیه نشین و بردن نشاط و شادابی به این مناطق مورد توجه قرار دارد.

رستم‌وندی از کاهش داشتن آسیب‌های اجتماعی در استان بوشهر نسبت به دیگر مناطق کشور گفت: در ارزیابی‌های کلی در مقابل برخی استان‌هایی که درگیری بیشتری با آسیب‌های اجتماعی دارند این استان با توجه به مسائل اقلیمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی حاکم برآن کمتر درگیر آسیب‌های جدی و مهم است.

معاون وزیر کشور به رونمایی از اطلس و سند اجتماعی استان بوشهر  پرداخت و گفت: تدوین این اطلس و سند مسیر معینی را پیش روی مسئولان استان  بوشهر برای جبران عقب ماندگی و بررسی پیشرفت‌ها قرار می‌دهد.

در این آئین از اطلس و سند اجتماعی استان بوشهر رونمایی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر