پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۲۰۶
جمعه ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵

فکرشهر: امام جمعه دیر با بیان اینکه اولویت اول بودجه 98 باید حل مسائل و مشکلات معیشتی مردم باشد، اظهار داشت: دولت بجای کاهش بودجه فرهنگی و نظامی جلوی ریخت و پاش ها و برگزاری یک سری همایش ها و کنفرانس ها که مشکلی از مردم حل نمی کند را بگیرد و بودجه شرکت های دولتی و سفرهای خارجی را کاهش بدهد.

به گزارش فکرشهر از فارس، حجت الاسلام سید علی حسینی امروز در خطبه های نمازجمعه بندر دیر با تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: ایشان انسانی بصیر و آگاه و یاری گر نظام و انقلاب بود که از دست دادن چنین شخصیت هایی ضایعه ای جبران ناپذیر است.

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه حماسه  ماندگار نهم دی ماه کمر فتنه و فتنه گران را شکست و توطئه دشمنان را خنثی کرد، اظهار داشت: فتنه دشمن تمام نشدنی است و هر روز به شکلی ظاهر می شود، از فتنه انتخاباتی گرفته تا اقتصادی و بدحجابی بنابراین  از جنبه های مختلف مسئله  فتنه نباید فراموش شود.

امام جمعه بندر دیر افزود: بعد از گذشت سالها از  انتخابات 88 برخی از محکومین فتنه اخیر مصاحبه و دوباره ادعای کذب جابه جایی چند میلیون رأی را مطرح می کنند، در حالی که آن زمان نتوانستند سند یا مدرک برای اثبات ادعای خود به شورای نگهبان بدهند.

وی ادامه داد: در انتخابات مختلف ممکن است تخلفاتی صورت بگیرد که تخلف با تقلب متفاوت است اما عده ای فکر می کنند هرچه دروغ بزرگ تری بگویند باورش برای مردم آسان تر است، لذا ادعای تقلب هشت میلیونی را مطرح می کنند در حالی که مردم ما قضایای فتنه88  را فراموش نمی کنند.

حسینی با بیان اینکه تا زمانی که هنوز فتنه گران طلبکارند فتنه تمام نشده است،گفت: متأسفانه برخی از فتنه گران در بدنه نظام نفوذ کرده اند و طلبکار هستند آن هم بعد از آن همه آسیبی که به نظام وارد کردند و فرصت بزرگی که در اختیار نظام بود را به تهدید تبدیل کردند و با آبروی نظام بازی کردند.

وی با اعلام اینکه مردم توهین به مقدسات در روز عاشورا را برنتافتند و  بساط فتنه را برچیدند، افزود: بزرگداشت یوم الله نهم دی ماه بزرگداشت ملتی با بصیرت، عاشق نظام  و اسلام و انقلاب و ولایت و گوش به فرمان رهبری است.

خطیب جمعه دیر با اشاره به لزوم عبرت گیری از فتنه 88 ، عنوان کرد: هرجا افرادی قدرت طلبی می کنند و حاضرند برای مطامع خود انقلاب و نظام اسلامی را زیر سؤال ببرند ممکن است فتنه ای بوجود آید که باید هوشیار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دشمن در موقعیت کنونی از طریق فشار تحریم ها و جنگ اقتصادی و روانی و رسانه ای بدنبال تحریک مردم علیه نظام است اما ملت ما دیگر فریب دشمنان را نمی خورند ولی مسئولان باید به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشند.

حسینی با بیان اینکه اولویت اول بودجه 98 باید حل مسائل و مشکلات معیشتی مردم باشد، افزود: دولت بجای کاهش بودجه فرهنگی و نظامی جلوی ریخت و پاش ها و برگزاری یک سری همایش ها و کنفرانس ها که مشکلی از مردم حل نمی کند را بگیرد و بودجه شرکت های دولتی و سفرهای خارجی را کاهش بدهد.

امام جمعه بندر دیر با اشاره به ورود مخفیانه رئیس جمهور آمریکا به کشور عراق یاد آور شد: ملت و دولت عراق کنار ایران اسلامی هستند و هرگز به آمریکایی ها اجازه استفاده از خاک عراق علیه ایران را نخواهند داد و ما امروز نتایج استقامت ملت خود و ملت های منطقه را می بینیم.

وی تصریح کرد: بازگشایی مجدد سفارت برخی کشورهای عربی همچون امارات و بحرین در سوریه نشانه زلزله سیاسی است که این کشورها را در نوردیده است.

حسینی با تسلیت جانباختن تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد علوم تحقیقات تأکید کرد: دانشجویان سرمایه های انسانی ما هستند لذا باید ریشه این حوادث  پیدا شود تا دیگر شاهد تکرار چنین اتفاقات تلخی نباشیم.

خطیب جمعه دیر با اشاره به دیدار جمعی از فرماندهان ناجا با مقام معظم رهبری و با تقدیر از عملکرد این نیروی خدوم گفت: مردم قضاوت درباره عملکرد نیروی انتظامی را به مجموعه ی نیروهای مسلح و نظام اسلامی تعمیم می دهند که اگر خوب باشد اثر مثبت واگر برخوردها نامناسب باشد اثر بدی خواهد داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر