پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۵۱۲۵۶
يکشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲

فکرشهر: مردی که به‌ دلیل اختلاف مالی با زنی دندانپزشک او را خفه کرده و جسدش را به آتش کشیده بود، دستگیر شد.

به گزارش فکرشهر، روزنامه شرق نوشت: «ساعت ۲۳ روز بیستم آذر از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ وقوع آتش‌سوزی به کلانتری ۱۷۶ حسن‌آباد اعلام و با حضور مأموران در محل که زمین کشاورزی در منطقه فشافویه بود، جسد کاملا سوخته‌ای کشف و بلافاصله موضوع به اداره دهم ویژه قتل و تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد.

با انتقال جسد به پزشکی قانونی و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد جسد متعلق به زنی است که به علت شدت سوختگی عملا امکان شناسایی آن وجود نداشت.

کارآگاهان هم‌زمان با کشف جسد سوخته‌شده با بررسی سوابق پرونده افراد مفقودشده اطلاع پیدا کردند پرونده ناپدیدشدن زنی ۴۰ساله در کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس تشکیل شده و در حال رسیدگی است. شوهر این زن پس از شناسایی جسد همسرش بیان کرد: همسرم در یک مطب به عنوان دندانپزشک مشغول به کار بود و صبح روز بیستم آذر نیز همچون روال همیشگی با آژانس به محل کارش رفت اما پس از گذشت چند ساعت و در تماسی که با محل کارش داشتم، همکارانش گفتند او به آنجا نرفته است.

کارآگاهان با شناسایی راننده آژانس اطلاع پیدا کردند که مقتول در مسیر رفتن به محل کارش، به‌صورت تلفنی با شخصی مشاجره کرده و پس از پایان تماس از راننده آژانس خواسته تا با تغییر مسیر، وی را به ایستگاه متروی جوانمرد قصاب برساند. راننده آژانس در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: زمانی که خانم دکتر را به مقابل ایستگاه مترو رساندم، او سوار یک پژو پرشیای سفیدرنگ با یک سرنشین مرد شد و من نیز محل را ترک کردم. کارآگاهان با توجه به اظهارات راننده آژانس به ایستگاه متروی جوانمرد قصاب مراجعه کردند و با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته محدوده ایستگاه موفق به شناسایی خودروی پرشیای سفیدرنگی شدند که مقتول در حال سوارشدن به آن بود.

با شناسایی مالک خودروی پرشیا به نام سعید (۴۵ساله) در منطقه مشیریه، کارآگاهان او را دستگیر کردند. سعید در اظهارات اولیه منکر هرگونه اطلاع از جنایت شد اما پس از ارائه دلایل و شواهد انکارناپذیر به ویژه تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته به‌ناچار لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

سعید درباره ارتکاب جنایت به کارآگاهان گفت: چندی پیش سهامی به مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان خریداری کرده و پس از مدتی به پشتوانه سهام، یک وام ۶۰ میلیون‌تومانی دریافت کردم. پس از مدتی تصمیم به فروش سهام خود گرفتم و به‌واسطه یکی از دوستان سهام را به خانم دکتر فروختم و او نیز همه پول سهام را پرداخت کرد. در زمان انتقال سهام به مقتول متوجه شدم که انتقال قانونی سهام فقط پس از تسویه کامل وام دریافتی امکان‌پذیر است. به همین علت از مقتول درخواست زمان کردم تا وام دریافتی را تسویه کنم و او نیز چندین نوبت به من فرصت داد اما با این وجود نتوانستم وام خود را تسویه کنم تا این که صبح روز بیستم آذر خانم دکتر با من تماس گرفت و زمانی که به او گفتم هنوز اقدامی درباره تسویه وام صورت نگرفته، تهدید کرد از من به اتهام کلاهبرداری شکایت خواهد کرد. از او خواهش کردم تا حضورا ملاقات کنیم و به پیشنهاد من به مقابل ایستگاه متروی جوانمرد قصاب آمد و آنجا سوار ماشین من شد. در طول مسیر حرکت به سمت محل کار خانم دکتر از او درخواست مهلت دوباره کردم اما او دیگر حاضر به دادن فرصت نبود و مجددا تهدید خود مبنی بر طرح شکایت را تکرار کرد. در یک لحظه کنترل خودم را از دست دادم و با فشاردادن گلوی خانم دکتر او را خفه کردم. سپس بی‌هدف به مسیر خود ادامه دادم تا از شهر خارج و وارد جاده منتهی به فرودگاه امام خمینی(ره) شدم. در نقطه‌ای خلوت جسد را از ماشین بیرون آوردم و با بنزین داخل صندوق عقب، جنازه را به آتش کشیدم و به‌سرعت از محل دور شدم.»

سرهنگ کارآگاه علی ولیپورگودرزی، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با تأیید این خبر گفت: با اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی رئیس شعبه ۱۰۲ دادگاه عمومی و انقلاب فشافویه صادر شد و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر