پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۴۱۵
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۱

فکرشهر:  امام جمعه بردخون با انتقاد از برخی کم‌کاری‌ها در رفع مشکلات کشاورزان، گفت: مجمع نمایندگان استان برای رفع مشکلات بیشتر تلاش کند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سیدحسین رکنی حسینی عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری بخش اظهار داشت: دغدغه همه این است که فرصت ها به سرعت می گذرد و پست ها ماندگار نیست که باید کاری کنیم در پایان مأموریت کارنامه درخشانی به جا بگذاریم.

وی با بیان چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی افزود:عنایات خداوند، استقامت و پایداری امام راحل و وحدت و ایثار ملت از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بود.

رکنی حسینی اضافه کرد: بر خلاف خواست دشمن چهل سالگی انقلاب اسلامی را باشکوه تر از گذشته برگزار می کنیم زیرا آنان برای دلسردی مردم و جداییاز نظام تلاش می کند.

وی با اشاره به جنگ فرهنگی و اقتصادی دشمن ادامه داد: می خواهند ملت را از نظام و انقلاب و ولایت جدا کنند و با تحریم و فشار اقتصادی قصد براندازی نظامی دارند که امانت بیش از ۲۰۰ هزار شهید و ایثارگر است.

امام جمعه بردخون با گرامیداشت ایام الله ابراز داشت: در تاریخ معاصر ایام مهمی وجود دارد که خاطره انگیز است و امیدواریم برنامه ریزی شود برنامه هایی بهتر و پرشور تر از قبل اجرا شود.

وی تصریح کرد: شبانه روزی تلاش کنیم نه اینکه روی صندلی بنشینیم و از روی آن حرکت نکنیم که مسؤولان باید بین مردم حاضر شوند و حرف آنان را بشنوند.

امام جمعه بردخون با تأکید بر برنامه محوری گفت: نباید مقطعی عمل کنیم و آن را ناتمام رها کنیم زیرا بدون تعارف شهرستان دیر و بخش بردخون در جایگاه واقعی نیست.

رکنی حسینی گفت: در پایان فصل گوجه چینی هستیم و با اینکه فریاد زدیم اکنون به فکر صادرات افتاده اند.

وی اضافه کرد: در بخش هیچ درآمدی نیست که اگر دچار مشکل شود بسیاری از خانواده ها منبع درآمد خود را از دست می دهند و هیچ گونه سرمایه گذازی متاسب نیست.

امام جمعه بردخون اظهار کرد: مردم بدهکار بانک و فروشندگان هستند و با ارز گران هزینه های زیادی کرده اند که نیازمند حمایت جدی هستند.

وی گفت: برخی مدعی این هستند که صادرات گوجه قیمت آن را افزایش می دهد چرا نسبت به گرانی کالاها و اجناس دیگر حساسیت ندارند.

امام جمعه بردخون خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان شمال از کشاورزان در هر مقطعی دفاع می کند اما مجمع نمایندگان استان کاری نمی کنند و هر کدام به سویی می روند.

وی گفت: مردم انقلاب کردند تا به رفاه و آسایش برسند و اسلام و ارزش های اسلامی در کشور حاکم شود اما روز به روز فاصله طبقاتی بیشتر می شود.

دشمن می خواهد خدمات نظام را کمرنگ کند

علی اخلاقی بخشدار بردخون اظهار داشت: چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی نقطه عطفی برای نظام اسلامی است و اگر مشکلات و فشارهای دشمنان وجود نداشت باز باید چهل سالگی انقلاب اسلامی را به صورت ویژه برگزار می کردیم.

وی افزود: همه دستگاه های اجرایی اهتمام کنند به صورتی پویا و مناسب اقدامات، فعالیت ها و خدمات نظام اسلامی را به مردم بیان کنند چرا که دشمن می خواهد خدمات نظام را به حاشیه ببرند و کمرنگ کنند.

اخلاقی اضافه کرد: با نگاهی عمیق به گذشته، پیوندی به حال و آینده بزنیم و خدمات و دستاوردهای نظام اسلامی را با شایستگی به اطلاع مردم برسانیم.

بخشدار بردخون گفت: بخش بردخون قابلیت ها و جاذبه های گردشگری زیادی دارد که باید زیرساخت های لازم ایجاد شود تا مسافران و گردشگران از این منطقه دیدن کنند و با آداب و رسوم این دیار آشنا شوند.

وی ادامه داد: دنیا به حوزه گردشگری توجه و نگاه ویژه ای دارد و استانداری بوشهر نیز برای گسترش گردشگری و سفر برنامه ریزی های کلان کرده اند که افزایش آمار مسافران نشان دهنده این جدیت است و با پتانسیل های موجود ظرفیت پذیرش از مسافران را داریم.

اخلاقی ابراز داشت: روستای سجادیه به عنوان یکی از ۲۴ روستای هدف گردشگری انتخاب شده و روستاهای دیگر بخش نیز زمینه توسعه و فعالیت گردشگری را دارند که باید تلاش کنند و با ایجاد رقابت به درآمد زایی در این حوزه و جذب مسافران کمک کنند تا با ایجاد شغل و کسب درآمد مردم سود ببرند.

بخشدار بردخون با بیان اینکه ادارات در ایام دهه فجر و عید نوروز مشارکت کنند، اظهار کرد: به زودی خانه اصناف در بردخون راه اندازی می شود.

بیشترین اعتبار به روستاها اختصاص یافت

ظهیر محمودی رییس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون اظهار داشت: در آستانه چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و ستاد دهه فجر ویژه فرهنگیان تشکیل شده که تلاش می کنیم برنامه های شایسته ای اجرا شود.

وی افزود: در زمینه سفرهای نوروری بیشترین فشار روی آموزش و پرورش است زیرا مراکز اسکان در مدارس است.

محمودی با بیان اینکه مدارسی برای اسکان مسافران آماده می کنیم، گفت: اعتبار خاصی برای اسکان نداریم اما متولیان حمایت نمی کنند و حتی مراکز اسکان حمام ندارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون ابراز داشت: طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان در مدارس بخش آغاز شده که اولویت با مدارس ابتدایی روستایی است و منبع تأمین آن از محل ۱۲ درصد اعتبارات دهیاری های بخش است.

وی ادامه داد: از ۵۰۰ میلیون ریال عوارض دهیاری ها مبلغ ۱۳۰ میلیون ریال برای راه اندازی کلاس های کنکور اختصاص یافته است.

محمودی با تقدیر از حامیان مدارس گفت: اعتباری برای اجرای طرح روستامرکزی نداریم و با تعویض سرویس ها مجبوریم اعتبار بیشتری هزینه کنیم.

۸۰ درصد مشاغل در بخش کشاورزی است

عیسی محمددوست مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیر اظهار داشت: در ایران سالانه بین ۹۰ تا ۱۲۰ هزار تن محصول تولید می شود و از ۱۴۰ میلیارد متر مکعب تنها دو درصد قابل مصرف است.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از آب در کشاورزی مصرف می شود، افزود: هر مقداری آب صرفه جویی کنیم به عنوان ذخیره در آینده قابل استفاده است.

محمددوست اضافه کرد: سالانه در ایران تا پنج میلیون تن گوجه فرنگی تولید می شود که ۱۰ درصد تولید سهم استان است و یک سوم آن در بخش بردخون قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی دیر گفت: خاک ایران نسبت به کشورهای دیگر غنی نیست و مواد افزودنی اضاف می شود زیرا ۹۰ درصد مواد غذایی از طریق زمین و آب تولید می شود.

وی افزود: رویکرد دولت صرفه جویی آب است که با کمک های بلاعوض زمین ها با آبرسانی تحت فشار آبیاری می شود و استفاده از کشت های گلخاته ای در برنامه قرار دارد.

محمددوست به افت قیمت گوجه اشاره کرد و گفت: کارگروه تنظیم بازار مسئول است که وزیر جهاد کشاورزی نیز عضو است و پیشنهاد صادرات ۱۵ درصد داده اند که ۶۵۰ هزار تن سهم استان است و بیش از ۵۰ درصد به شهرستان اختصاص می یابد.

وی با بیان اینکه تدبیر دولت بر گسارش اشتغال است، افزود: هرکس طرح و ایده ای دارد برای اشتغال ارایه دهد تا با تسهیلات بانکی و مشارکت بخش خصوصی سرمایه گذاری افزایش یابد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: استفاده از مواد رنگ کننده هیچ ضرری برای محصول ندارد و هرسال نمونه گیری و به بهداشت ارایه می شود که تا الان نظری مبنی بر خطر این مواد در گوجه داده نشده است.

دو اقامتگاه بومگردی در شهرستان فعال است

سیدهادی ابطحی رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دیر اظهار داشت: هرساله نشست خدمات سفر در شهرستان برگزار می شود و ادارات مرتبط مشارکت می کنند که امسال شامل ۱۱ کمیته است.

وی افزود: برای فعالیت گشت دریایی برنامه ریزی های لازم صورت بگیرد و متولیان در زمان مناسب نسبت به زمینه سازی لازم برای اجرای برنامه ها اقدام کنند تا در ایام نوروز مشکلی ایجاد نشود.

ابطحی با بیان اینکه عبور و مرور وسایط نقلیه در بخش موجب اذیت مسافران می شود، گفت: فعالیت کامیون ها و حمل خاک برای اراضی کشاورزی باعث گرد و غبار می شود که باید برخوردهای لازم صورت گیرد.

وی خواستار تعیین وضعیت مسجد بین راهی دمیگز شد و افزود: این مسجد خیرساز در حال تخریب است و متاسفانه مسافران نمی توانند استفاده ای از این مسجد کنند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دیّر ابراز داشت: دو اقامتگاه بومگردی نره کو و جاشک در شهرستان فعالیت می کنند و آمادگی داریم تا به متقاضیان با رعایت موازین شرعی و بر اساس قانون برای ایجاد اقامتگاه های بومگردی در روستاها مجوز فعالیت دهیم.

ابطحی گفت: جزایر بخش بردخون به عنوان جاذبه گردشگری نقش مهمی در جذب گردشگر دارند اما هر قایق بدون مجوز نمی تواند وارد جزایر شود که باید تدابیری در این زمینه اندیشیده شود.

وی با تأکید بر راه اندازی نمایشگاه در منطقه و اینکه پارسال بیش از ۵۰۰ میلیون ریال فروش صنایع دستی داشته ایم، اظهار کرد: تشکیل نمایشگاه بویژه در زمینه صنایع دستی در جذب مسافران مؤثر است زیرا باعث معرفی سنت ها و فرهنگ بومی مردم می شود اما نباید در حاشیه اماکن مخروبه و تخریبی مستقر شود.

ابطحی خاطرنشان کرد: اگر افرادی در زمینه راه اندازی نمایشگاه عرصه صنایع دستی آمادگی دارند میراث فرهنگی مجوز برپایی نمایشگاه های دائمی را صادر می کند.

در ادامه رضا حصیری به عنوان مسئول ستاد دهه فجر بخش بردخون معرفی شد و کمیته های هفتگانه برای مشارکت در این ایام و برنامه ریزی معرفی شدند.

همچنین ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی با مشارکت همه ادارات و نهادهای بخش تشکیل شد تا زمینه استقبال از مسافران و خدمت رسانی به آنان فراهم شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر