جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نشست مشترک حوزه و آموزش و پرورش بردخون مطرح شد
کد خبر: ۵۱۶۲۸
سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۱

فکرشهر: امام جمعه بردخون گفت: تزکیه و تعلیم دوبال توانمند است که انسان برای رسیدن به مدارج بالا نیاز دارد و هیچ کدام بدون همدیگر نمی توانند کاری از پیش ببرند و علم منهای تربیت ناقص است.

به گزارش فکرشهر از فارس، حجت الاسلام سیدحسین رکنی حسینی صبح امروز در نشست همکاری های حوزه و آموزش و پرورش منطقه بردخون اظهار داشت: رسالت آموزش و پرورش سنگین و مهم است چون در راستای رسالت انبیاء الهی گام برمی دارند.

امام جمعه بردخون افزود: تزکیه و تعلیم دوبال توانمند است که انسان برای رسیدن به مدارج بالا نیاز دارد و هیچ کدام بدون همدیگر نمی توانند کاری از پیش ببرند و علم منهای تربیت ناقص است.

وی با تأکید بر ضرورت وحدت حوزه و مدارس اضافه کرد: در این زمینه تفاسیر مختلفی بیان شده که این دو نهاد در یک راستا و در کنار هم کار کنند و آنچه در حوزه است به مدارس  منتقل شود و تجارب مدارس در اختیار حوزه قرار گیرد و همکاری نزدیکی بین آنان شکل بگیرد که این تعامل موجب تکامل فرهنگ اسلامی می شود.

رکنی حسینی ابراز داشت: فرهنگ زیربنای همه امور است و اگر فرهنگ سالم بماند اقتصاد و همه مسائل سالم می ماند و اگر فرهنگ ضعیف شد سایر موضوعات نیز تضعیف می شود اما دغدغه اصلی این است که با دست خالی نمی توان کار فرهنگی کرد و فعالیت فرهنگی نیازمند حمایت گسترده است.

امام جمعه بردخون ادامه داد: با ابزار تشویق می توان فعالیت کرد اما اعتبار کافی برای تقویت زیرساخت های فرهنگی وجود ندارد که امیدواریم برای حمایت از فرهنگ گام های محکمی برداشته شود.

وی خواستار حضور اولیاء در مدارس شد و گفت: دانش آموزان تا 7 سالگی در خانواده حضور مستمر دارند که مسؤولیت والدین در برابر فرزندان بسیار مهم است اما متأسفانه برخی از والدین نسبت به تربیت بچه ها بی تفاوت شده اند و به دنبال مسائل و دغدغه های دیگر هستند.

رکنی حسینی با بیان اینکه حوزه و آموزش و پرورش مانند دو بال برای هم هستد، اظهار کرد: باید فاصله ها از بین برود و موانع ارتباطی برداشته شود تا نسل جوانی تربیت شود که افتخار کشور است اما اکنون تعامل کافی وجود ندارد و باید این دیوار بی اعتمادی برداشته شود تا نسلی که سرنوشت آینده در دست آنان است به درجات عالی برسد.

امام جمعه بردخون با تقدیر از فرهنگیان منطقه، خاطرنشان کرد: دولتمردان به اعتبارات فرهنگی توجه بیشتری کنند و اعتبار خاصی برای مسائل فرهنگی و پایه ای در نظر بگیرند تا آینده سازان جامعه با فراغت و بدون دغدغه در مسیر توسعه همه جانبه کشور گام بردارند.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون نیز با تقدیر از همراهی امام جمعه گفت: ارتباط نزدیک ائمه جمعه به عنوان نمایندگان ولی فقیه با آموزش و پرورش نشان دهنده توجه و اهمیت تعلیم و تربیت در جامعه است که امیدواریم این ارتباطات تقویت و بیشتر شود.

ظهیر محمودی افزود: اعتقاد به مسائل دینی و پیوند آموزش و پرورش با حوزه و ائمه جمعه موجب تقویت مبانی دینی و اخلاقی می شود و انتظار داریم مشارکت حوزه های علمیه و همراهی ائمه جمعه زمینه ساز اعتلای فرهنگ دینی و تربیت اسلامی در بین دانش آموزان و فرهنگیان شود.

وی اضافه کرد: فرهنگیان نسبت به مبانی دینی همچنان پایبندی خود را اثبات می کنند و توصیه ها و رهنمودهای بزرگان را در انجام وظیفه مهم خود عملی می سازند.

حیدر مغدانی معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره نیز گفت: دوره های مختلف نظیر مشاوره تحصیلی و مذهبی و تربیتی در مدارس تشکیل می شود و اولیاء به ویژه مادران مشارکت و حضوری دلگرم کننده دارد اما حضور کمرنگ پدران ملموس است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر