جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۶۷۷
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲

فکرشهر:  استاندار بوشهر با بیان اینکه هنر مسئولان باید این باشد که موانع و گره‌های مشکلات بخش اقتصادی و تولیدی را بردارند گفت: نرخ بیکاری استان بوشهر به ۱۰.۸ درصد کاهش یافت.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالکریم گراوند عصر چهارشنبه در نشست جمع‌بندی سفر به شهرستان تنگستان اظهار داشت: هدف از این سفرها گره‌گشایی از مشکلات مردم است. این سفرها زمانی ارزشمند است که مسائل و مشکلات مردم را حل کنیم.

وی اضافه کرد: هنر ما در این سفرها باید این باشد که موانع و گره‌های مشکلات بخش اقتصادی و تولیدی را برداریم.

استاندار بوشهر ادامه داد: ایده‌هایی که در پیچ و خم‌های اداری گم می‌شود منجر به این می‌شود که هم ایده از بین برود و هم کارآفرین ناامید شود و این موضوع مانعی برای توسعه و پیشرفت کشور است.

وی با بیان اینکه ۱۸ درصدی بیکاری زیبنده شهرستان تنگستان نیست افزود: فرماندار باید برنامه‌ریزی کند و نباید با ظرفیت‌هایی که در شهرستان تنگستان وجود دارد این میزان بیکاری را شاهد باشیم.

گراوند با تاکید بر تسریع در اجرای طرح‌های عمرانی در سطح استان بوشهر، تصریح کرد: هیچ مدیری حق ندارد در مورد پروژه‌های مهمی چون راه‌آهن مانع و گرهی ایجاد کند و به عنوان مثال چهار هکتار برای تجهیز کارگاه پروژه راه‌آهن باید تخصیص یابد و در این زمینه هیچ عذری پذیرفته نیست.

استاندار بوشهر با بیان اینکه مدیران در حوزه اشتغال، کار و تولید باید به تسهیل‌گری امور کمک کنند، گفت: اولویت دولت و حاکمیت توسعه اشتغال است و ما به عنوان کارگزاران دولت باید این کار را به صورت جدی دنبال کنیم.

وی با اشاره به نرخ بیکاری در استان ادامه داد: استان بوشهر جزو ۱۶ استان کشور در زمینه کاهش نرخ بیکاری بوده است به طوری که در پائیز سال گذشته بیکاری استان بوشهر ۱۱.۵ درصد بود که امسال این نرخ به ۱۰.۸ درصد رسیده است.

گراوند با اشاره به طرح آبیاری نخیلات تنگستان، افزود: مطالعه این طرح توسط جهاد کشاورزی انجام می‌شود تا سیستم آبیاری نوین در این شهرستان راه‌اندازی شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید کارآفرینان را در پیچ و خم‌های اداری گرفتار کرد، اظهار داشت: بیشترین گلایه کارآفرینان و سرمایه‌گذاران گرفتار شدن در همین پیچ و خم‌های اداری است و لذا باید در این زمینه ساماندهی لازم با همکاری همه مدیران انجام شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه استعلام‌های بیش‌ازاندازه و غیرضروری مانعی در مسیر سرمایه‌گذاری است، اضافه کرد: هیچ مدیری حق ندارد استعلامی اضافه برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان انجام دهد.

وی خواستار نظارت مناسب بر طرح‌های عمرانی و اشتغال‌زایی شد و بیان کرد: تعهدات خود را برای تکمیل طرح سد خائیز تنگستان پرداخت کردیم و پیگیری جدی برای تامین اعتبار ملی این پروژه صورت گرفته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر