پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۶۷۹
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷

فکرشهر: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی با اشاره به تسریع در روند اجرایی فازهای پالایشگاهی و پتروشیمی در پارس جنوبی گفت: فازهای در دست اجرای پارس جنوبی اواخر امسال و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و پرونده فازهای گازی سال آینده بسته می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، سید پیروز موسویبا بیان اینکه بسیاری از طرح‌های توسعه‌ای پارس جنوبی به بهره برداری رسیده است اظهار داشت: پیش بینی می‌شود در آینده فرصت‌های شغلی منطقه در بخش خدمات  هدایت شود که در این راستا زیرساخت‌های لازم آموزشی و مهارت‌آموزی فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش از بخش فنی مهندسی به بخش خدمات سوق داده می‌شود گفت: خدمات در منطقه پارس جنوبی از طرفیت بسیار بالایی برای اشتغال و کار آفرینی نیروهای بومی برخوردار است که متاسفانه تاکنون مغفول مانده است.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی هدایت نیروی کار به سمت آموزش‌های مورد نیاز در بخش خدمات منطقه را یک ضرورت انکار ناپذیر دانست و تاکید کرد: در صورت تقویت این بخش فرصت‌های شغلی بسیاری پیش روی جوانان ایجاد می‌شود.

 موسوی با بیان اینکه آموزش‌های هدفمند و اشتغال آفرین از نیازهای منطقه ویژه پارس است خاطر نشان کرد: برای ایجاد اشتغال پایدار در منطقه  پارس جنوبی  باید تغییر نگرش صورت گیرد و از فنی به سمت خدماتی سوق داده شود.

 وی، منطقه ویژه پارس جنوبی را  یک منطقه تخصصی نفت،گاز و پتروشیمی دانست و گفت:سرفصل‌ها ارائه شده در دوره‌های آموزشی باید متناسب با صنایع مرتبط با این بخش و تخصصی باشد.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی با بیان اینکه شاهد تکمیل آخرین پالایشگاه‌های گازی در پارس جنوبی هستیم تصریح کرد: آخرین پالایشگاه فازهای پارس جنوبی اواخر امسال و سال آینده تکمیل و افتتاح می‌شود.

موسوی از بسته شدن پرونده فازهای پارس جنوبی تا سال آینده خبرداد و افزود: سال آینده آخرین پروژه‌های فازهای گازی و پتروشیمی‌های مستقر در منطقه پارس جنوبی تکمیل و وارد مدار تولید و بدین صورت پرونده فازهای پارس جنوبی بسته می‌شود.

 وی، جذب نیروهای بومی و پیرامونی را در اولویت برنامه‌ها دانست و تاکید کرد: اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در منطقه پارس جنوبی در حوزه خدماتی و تعمیرانی و پشتیبانی طراحی شده که تحقق این مهم با حمایت‌های لازم پرداخت تسهیلات کم بهره و توانمندسازی مهارتی همراه است.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی با بیان اینکه 4 فاز پارس جنوبی رو به تکمیل است خاطر نشان کرد: فازهای 22 تا 24 و 19 پارس جنوبی آخرین فازهای گازی پارس جنوبی است که بخشی امسال و بخشی هم سال آینده تکمیل  و افتتاح می‌شود.

موسوی با اشاره به جذب نیروهای بومی و اشتغال آنان برای تمامی شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه پارس تصریح کرد: آیین‌نامه و دستورالعمل ابلاغی وزیر نفت در زمینه جذب نیروهای بومی و اشتغال آنان برای تمامی شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه پارس لازم الاجرا است.

وی، هدف از ابلاغ این آیین‌نامه را تحقق عدالت استخدامی در فضای رقابتی عنوان و تاکید کرد: این شیوه نامه به تمامی شرکت‌های مستقر در منطقه پارس جنوبی ابلاغ شده است و همه صنایع و شرکت‌ها باید بر اساس این شیوه نامه عمل کنند .

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی از جذب 50 تا 100 درصد نیروهای بومی در مشاغل مختلف خبرداد و تصریح کرد: طبق  دستورالعمل  ابلاغی مشاغل پشتیبانی تخصصی، اصلی تخصصی و حراست حداقل 50 درصد  و در مشاغل پشتیبانی عمومی نیز 100 درصد سهمیه جذب به نیروهای بومی اختصاص یافته است.

موسوی با بیان اینکه جذب نیروی بومی در مناطق عملیاتی و صنعتی از نظر کاهش هزینه‌های جاری و اقامتی نفع ملی را در پی دارد افزود: سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی اولویت پیگیری مسائل اشتغال شهرستان عسلویه و شهرستان‌های همجوار جنوب استان بوشهر  را در اولویت نخست و دیگر شهرستان‌های استان نیز در اولویت‌های بعدی جذب نیرو قرار داده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر